اخلاق را زیر پای قدرت و سیاست ذبح نکنید!

نور خبر: امام مسجد نور با یادآوری اینکه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله تکمیل و اتمام مکارم اخلاقی را هدف بعثت خویش معرفی کرده است و روح شریعت، زمینه ساز دستیابی به کرامت های اخلاقی و تزکیه ی نفوس است.

وی تأکید کرد: در جامعه ی دینی و نظام اسلامی باید مکرمتهای اخلاقی توسعه یابد و کرامت انسانی حفظ شود. این مهم بیش از همه نیازمند التزام عملی مسؤولان و مدیران و برجستگان اجتماعی است. عامه ی مردم، بزرگان را الگوی خود قرار می دهند. دروغ، تهمت، بدگویی، کبر و غرور، ادعای بدون عمل از همگان بد است اما از مسؤولان و صاحبان قدرت و عنوان بسیار بدتر و زشت تر است.
آیةالله محمدیان از رواج بد اخلاقی در میان مسؤولان که گاهی به ارتکاب گناهان کبیره ای همچون تهمت و دروغ و بدگویی و خلف وعده و اغواء عمومی منتهی می شود، انتقاد کرد و گفت: مایه ی خسارت و شرمندگی است که انسان ارزشهای اخلاقی را برای چند روز ریاست و سیاست نادیده بگیرد و به جای تلاش برای راحتی زندگی مردم، باری بر دوش آنان باشد.
امام مسجد نور افزود: اخلاق را از علی علیه السلام یاد بگیریم که حتی در شورای خلافت عمر نیز برای به دست آوردن قدرت و خلافت حتی یک کلمه هم وعده ی خلاف نداد، مثلاً بگوید بله من به سیره ی خلفای پیشین عمل می کنم و قدرت را به دست بگیرد و یا اهل مماشات و مسامحه با کسانی باشد که به بیت المال و اموال عمومی دست برده اند.
اخلاق را در مسلخ منیت ها و خودخواهی ها قربانی نکنید، رؤسا، وزرا، وکلا اخلاق را زیر پای قدرت و سیاست ذبح نکنید! فردای قیامت در محضر خداوندی باید پاسخگو باشیم. شهدا، پدران و مادران دلسوخته، چشمان اشکبار یادگاران و فرزندان شهدا فردا در برابر بی تعهدی، مسؤولیت ناپذیری، وادادگی، دلبستگی به پست و مقام و دنیا و خدای ناکرده سازش با دشمن و کوتاهی در انجام تکلیف از من و شما بازخواست خواهند کرد! آیا برای آن روز پاسخی خواهیم داشت؟!

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 13 دى, 1397

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.