ساعات آموزشی در سه پایه اول ابتدایی ، 45 دقیقه و پایه های بالاتر 50 دقیقه می باشد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان در مراسم رونمایی از سند برنامه درسی ملی در سالن سینما فلسطین تهران با اشاره به این که اجرای این سند 6 سال به طول می انجامد ، گفت : ساعت آموزش رسمی خارج از کلاس 100 ساعت است که برنامه ریزی 50 درصد آن با ستاد و 50 درصد دیگر با مدارس و ادارات شهرستان هاست .

وی اضافه کرد : براساس سند تحول بنیادین ، محیط یادگیری محدود به کلاس درس نمی باشد ، این محیط باید متنوع و مدرسه کانونی برای یادگیری محله باشد که این مهم نیز تغییر نقش و کارکرد دانش آموزان ، معلمان و اولیا را می طلبد .

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور تصریح کرد : در برنامه درسی ، ماده درسی زبان خارجه در دوره اول و دوم متوسطه گنجانده شده است و بر این اساس با توجه به نیاز ملی و علاقه و ذوق دانش آموزان می توان ویترینی از زبان ها ی خارجه را پیش بینی کرد .

وی تاکید کرد : براساس مطالبه رهبری، اجرای بند بند سند تحول بنیادین مد نظر است که برنامه درسی نیز یکی از بندهای مهم این سند می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، شکوفایی فطرت را رویکرد برنامه درسی ملی قلمداد و خاطر نشان کرد : این رویکرد در 5 عنصر ؛ تفکر ، ایمان ، علم ، عمل و اخلاق در چهار عرصه ارتباطی ؛ خدا، خلق ،‌خلقت و خود و 11 حوزه یادگیری ؛ تفکر و حکمت ، قرآن و معارف اسلامی ، ریاضیات ، مطالعات اجتماعی ، فرهنگ و هنر ، کار وفناوری ، زبان و ادبیات فارسی، علوم تجربی، بهداشت و سلامت ، آداب و مهارت زندگی وخانواده و زبان های خارجه تعریف شده است .

تاریخ خبر: 
شنبه, 31 فروردين, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.