امام سجاد علیه السلام فریاد مقدس در روزگار تاریکی، وحشت و سکوت بود

نور خبر: امام مسجد نور در شب شهادت امام چهارم، حضرت سجاد علیه‌السلام اظهار کرد: پیام رسانی شهادت زنده نگهدارنده ی پیام شهید و ارزشها و آرمانهایی است که شهید برای احیاء و اقامه ی آن قیام کرده و جان خویش را فدا نموده است.

آیةالله محمدیان افزود: روزگار پس از شهادت روزگار سختی است، حفظ آرمانها، تحقق آرزوها، پافشاری بر ارزشها و اصول به ویژه در موقعیتی که عامه ی مردم مقهور نظام سلطه و یا مفتون چرب و شیرین دنیا باشند بسیار سخت است و اگر جاماندگان از شهادت و زمان ناشناسان هنگامه ی جهاد، پشیمان و سرخورده از خود و رفتار خود شوند و مسیر جبران و بازگشت به ارزشها را نشناسند، زندگی بسیار سخت می شود و دین و دنیای نسل در معرض خطر جدی قرار می گیرد.
استاد محمدیان یادآور شد؛ روزگار امامت حضرت سجاد علیه السلام چنین دورانی بود. از یک سو مردم پشیمان از سکوت و وظیفه ناشناسی خود در برابر جنایت به خاندان پیامبر و از طرف دیگر مرعوب سلطه ی اموی بودند و گروهی نیز اباحه گری را راه و رسم زندگی خود کرده بودند و برخی نیز با ناامیدی از رحمت الهی گمانشان این بود که "آب از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب" را چاره ای برای نجات و توبه ی آنان وجود ندارد!
آیةالله محمدیان اظهار کرد: امام زین العابدین علیه السلام در چنین موقعیتی بازسازی معنوی و شخصیتی امت اسلامی را در بازگشت به سوی اخلاق و عقاید و ارزشهای دینی وجهه ی همت خود قرار داد و با تدبیر و ابتکار، روش و رویکردی نوین در مبارزه با دشمن و تربیت نفوس نسل و تقویت جبهه ی فکری و فرهنگی مسلمانان به کار گرفت و آن مدرسه ی دعا و نیایش و به دست گرفتن سلاح دعا بود. در روزگار ناامیدی دعا حرز و حصن وسلاح مؤمن است. آنچه در ادعیه ی امام سجاد علیه السلام در صحیفه و سایر جوامع روایی و سایر ادعیه آمده است مجموعه ی بسیار گرانبها از عقاید، احکام و اخلاق و به تعبیر صحیح مجموعه ی معارف و فرهنگ اسلامی و شیعی است. از توحید و معاد و نبوت گرفته تا تاریخ صدر اسلام و ارزشهای اخلاقی اعم از فردی و خانوادگی و اجتماعی و روشهای مبارزه و مقابله به دشمن حتی به شکل مسلحانه در دعاهای امام علیه السلام به چشم می خورد.
امام مسجد نور، یاد آوری های حضرت علی بن الحسین علیهماالسلام از ماجرای کربلا و اشک و سوز دل ایشان در مصائب سالار شهیدان و یاران شهیدش را نوعی مبارزه و تهییج عواطف برای ظلم ستیزی در طول تاریخ بر شمرد.
این مراسم با ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام خاتمه یافت.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 12 مهر, 1397

نظرات

شهادت امام سجاد علیه السلام را تسلیت می گویم.
اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِکَ....

چه تعبیر زیبایی داشت مرحوم دکتر شریعتی : زیباترین روح پرستنده
آن امام پیام رسان و آن مناجات گر انسان ساز

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.