انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم با ستاد تفسیر قرآن

ستاد تفسیر قرآن کریم(زیرمجموعه مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی) با مرکز آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد.

به گزارش ایکنا؛ ستاد تفسیر قرآن کریم(زیرمجموعه مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی)، 20 مردادماه با مرکز آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد.
این تفاهم‌نامه به منظور توانمندسازی و ارتقاء مهارتی طلاب حوزه علمیه به‌ویژه در زمینه بیان تفسیر، شناسایی افراد مستعد، فاضل و توانمند برای شرکت در دوره تخصصی، کارگاهی، تربیت مدرس و مربیان دوره‌های بیان تفسیر به امضای طرفین رسید.
در این جلسه حجت‌الاسلام محمدیان، رئیس ستاد تفسیر قرآن کریم با ابراز خرسندی از همکاری دو جانبه گفت: ستاد تفسیر علاوه بر آموزش و تربیت مربی و مدرس، در بحث اشاعه، ترویج و همچنین پژوهش و تولید محتوا برنامه‌های مشخصی دارد.
دبیر ستاد تفسیر اظهار امیدواری کرد که در تحقق مفاد این تفاهم‌نامه سعی و تلاش خواهیم کرد که از ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای در این زمینه استفاده شود.
محمدیان با تأکید بر اینکه در بحث آموزش تفسیر در کنار حوزه با همه توان خود ایستاده‌ایم، اظهارکرد: با شناسایی ظرفیت‌های موجود، هم‌افزایی و هدف‌گذاری دقیق، این همکاری مستمر و ادامه خواهد داشت. هدف ما قرآن است و چه بهتر این فعالیت زیر پرچم حوزه علمیه انجام شود. ان‌شاءالله امام صادق(ع) در این امر مهم ما را یاری دهد.
همچنین در این جلسه حجت‌الاسلام کشوری، مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی ـ مهارتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه شرح کاملی از برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، مهارتی و دیگر فعالیت‌های مرکز ارائه کرد و افزود: مخاطبان مرکز از چندین طیف مختلف هستند که مطابق با نیاز مخاطب در تمام سطوح، دوره‌های مختلف بر اساس آئین‌نامه آموزشی، برنامه‌های الزامی برحسب ضرورت پیش‌بینی شده است. این برنامه‌ها به گونه‌ای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شده که هر طلبه در زمینه‌های مختلف اعم از آموزش، پژوهش، سخنرانی، مهارت‌های فردی و اجتماعی و دیگر ضروریات یک بسته آموزشی منسجم و کاربردی دریافت خواهد کرد که برابر مصوبه شورای عالی حوزه طراحی و تدوین شده است.

یادآور می‌شود، براساس این تفاهم‌نامه، حجت‌الاسلام رجبی به‌عنوان نماینده مرکز آموزش‌های کاربردی ـ مهارتی و همچنین حجت‌الاسلام چاوشی، مدیر مرکز آموزش مهارت بیان تفسیر قم به‌عنوان نماینده ستاد تفسیر مسئول هماهنگی و برنامه‌ریزی در اجری این تفاهم‌نامه تعیین شدند.

تاریخ خبر: 
شنبه, 27 مرداد, 1397

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.