تدوین دروس جدیدی از ایثار و مقاومت در کتب درسی

کنگره شهدای فرهنگی و نخبگان استان با حضور خانواده شهدا، مسولان کشوری و استانی، فرهنگیان ودانش آموزان در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان در این مراسم یاد و خاطره بیش از 300 شهید فرهنگی استان گرامی داشته شد.

حجت الاسلام محمدیان با بیان این که شهیدان مایه عزت و پایداری هستند افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت دروسی در مقاطع مختلف تحصیلی تدوین شده و از شهید حججی نیز در آنها نام برده شده است.

وی گفت: آموزش وپرورش جایگاه ویژه ای در نهادینه کردن ارزشهای اسلامی در جامعه دارد و نظامهای موفق اجتماعی را شکل میدهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:هویت انقلابی، اسلامی و ایرانی را در کتابهای درسی و فعالیتهای فرهنگی دوام ببخشیم تا نسل آینده ما نسل انقلابی و متدین به اسلام و ایران باشد.

دکتر محمدیان ادامه داد: آموزش و پرورش دستگاهی است که دولت سازی، ملت سازی و فرهنگ سازی را برعهده دارد و ملت واحد ایرانی در آموزش و پرورش آمیخته می شود.

وی گفت: اقوام مختلف، استان ها و موقعیتهای مختلف که در کشور ما در کنارهم زندگی می کنند همه آنها در کتاب درسی بنام ایران اسلامی شناسائی می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزان با ایثارگران و قهرمانان واقعی تاریخ آشنا شوند، آنهائی که بدون توقع به میدان جنگ رفتند و اسلام و ایران را حفظ کردند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار نقاشی طراحی و کاردستی دانش آموزان با موضوع زندگینامه شهدا در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 11 بهمن, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.