سند برنامه درسی ملی به‌زودی رونمایی می‌شود

در اولین نشست عمومی همکاران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گزارش عملکرد فعالیت‌های سازمان در سال 1391 ارائه و برخی از سیاست‌ها و برنامه‌های سال 1392 تبیین و تشریح شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر بهرام محمدیان در این مراسم با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی از دیدگاه مقام معظم رهبری‌(مد ظله العالی) در نام‌گذاری 6 ساله اخیر تاکید کرد: استقلال اقتصادی در راستای استقلال سیاسی ـ اجتماعی و فرهنگی کشور، یک ضرورت است.

دکتر محمدیان افزود: علاوه بر تولید محتوای کلیه کتاب‌های درسی، عموم فرایندهای برنامه‌ریزی‌ در وزارت آموزش و پرورش نیز در راستای تحقق مصوبات برنامه درسی ملی انجام می‌شود.

وی به تولید محتوای جدید کتاب‌های درسی پایه‌های دوم و ششم ابتدایی و بسته‌های آموزشی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ازآنجاکه بسته‌های آموزشی ناظر بر کتاب‌های درسی و پژوهش‌های پیشین و پشتیبانی‌کننده کلاس درس، دانش‌آموزان و معلمان هستند، مفید و پر اهمیت‌اند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از تولید مجلات رشد همسو با برنامه درسی ملی خبر داد و افزود: نیازمند بهره‌مندی بیشتر از افکار، عقاید و سلیقه‌های مناسب‌ در تولید محتوای کتاب‌های درسی و مجلات رشد هستیم.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در خاتمه از تهیه کاغذ کتاب‌های درسی با ارز مرجع خبر داد و افزود: علی‌رغم وجود تحریم‌های اقتصادی، کاغذ مورد نیاز چاپ کتاب‌های درسی دو سال آینده تحصیلی آماده و مهیا شده است.

تاریخ خبر: 
شنبه, 17 فروردين, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.