ارتقای حکمت بر پایه خلاقیت و اندیشه از اهداف مهم برنامه درس ملی است

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان به همراه دانش هاشمی پور، مدیر کل آموزش وپرورش استان هرمزگان، با حضور در کلاس درس، ضمن گفت وگو با دانش آموزان این آموزشگاه و طرح چند پرسش علمی ساده، افزود: با طرح سوال، ذهن دانش آموزان با مساله درگیر و برای یافتن پاسخ مشتاق تحقیق و پژوهش می شوند.

وی خاطرنشان ساخت: یافتن چرایی مسائل پیرامون، کمک به کشف دنیای مجهولات است لذا معلم حاذق با اتکاء به روش های نوین یادگیری، دانش آموزان را خلاق واندیشمند، تربیت می کند.

این مسئول در ادامه اذعان داشت: ارزشیابی دانش آموزان، باید همگام با آموزش صورت گیرد تا براساس آن شایستگی علمی دانش آموزان به موقع تشخیص داده شود.

دکتر محمدیان، تقدیر و تشویق دستاوردهای علمی دانش آموزان و طرح ها و ایده های نوین آنها را از جمله دیگر مسائل مهم در مسیر آموزش و تربیت دانش آموزان عنوان کرد و افزود: تشویق باید بموقع صورت گیرد تا انگیزه ی دانش آموزان تقویت گردد.

رییس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: معلم باید با ساده ترین آزمایشات ذهن دانش آموزان را به کنکاش علت ومعلول ها سوق داده ودرمسیر یافتن پاسخ پرسش ها، روش های تحلیل و تحقیق را به آنها بیاموزد.

وی گفت: برای تحقق این هدف، معلمین باید باعلوم وشیوه های نوین آموزشی آشنایی داشته باشند و از طرح درس های سنتی فاصله بگیرند.

شایان ذکراست، با حضور این مسئول در اولین همایش ملی رویکردهای نوین آموزشی و پرورشی در تعلیم وتربیت، در استان، 365 مقاله ی پذیرفته شده از مجموع 486 مقاله ی ارائه شده به دبیرخانه همایش مورد تجلیل قرار گرفت.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 2 بهمن, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.