فداکاران هرگز نمی‌میرند

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با صدور پیامی درگذشت ریزعلی خواجوی معروف به دهقان فداکار را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: درگذشت مرحوم مغفور آقای ازبرعلی حاجوی معروف به ریزعلی خواجوی، دهقان فداکار موجب تأثر و تأسف شد.

نام او و اقدام شایسته اش بیش از پنجاه سال زینت بخش کتاب های درسی و الگوی درس آموز برای چندین نسل از دانش آموزان ایرانی بوده است.

عمل صالح و رفتار انسانی و اسلامی او در نجات جان مسافران قطار تهران به تبریز مصداقی از حیات بخشی به نسل بشری است که قرآن کریم از آن به آیة «فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا » تعبییر کرده است.

نام و یاد ریزعلی خواجوی اثبات کرد که «فداکاران هرگز نمی میرند» و هر کاری که رنگ خدایی به خود بگیرد و برای خداوند متعال باشد تا ابدیت پایدار است.

اینجانب از طرف خود و مؤلفان کتاب های درسی درگذشت این چهره فداکار ماندگار را به ملّت شریف ایران، مردم غیور آذربایجان به ویژه هموطنان میانجی (میانه ای) خود و علی الخصوص خانواده های سوگوار و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند برای سوگواران این فقید سعید صبر و اجر و برای آن مرحوم رحمت و غفران واسعه الهی و هم جواری با اولیاء الهی مسألت دارم. اِنّه مَغْفُورٌ وَدودٌ.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 14 آذر, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.