دولت انگلیس و رژیم آل خلیفه مسؤول امنیت جانی و سلامت آیةالله شیخ عیسی قاسم هستند

دکتر محمدیان: خبرهای رسیده از بحرین حکایت از وخامت وضع جسمانی آیت الله شیخ عیسی قاسم دارد. ما این عمل را محکوم کرده و هشدار می دهیم که دولت انگلیس و رژیم آل خلیفه مسؤول امنیت جانی و سلامت آیةالله شیخ عیسی قاسم هستند.

امام مسجد و مجتمع اسلامی نور ضمن بزرگداشت خاطره ی شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام اظهار کرد: از دوره ی امامت حضرت امام رضا علیه السلام شرایطی پیش آمد که ایشان و امامان پس از ایشان، مردم را برای دوران غیبت آماده می ساختند و شیعیان خود را برای دریافت دستورات دینی به وکلا و نمایندگان خویش ارجاع می دادند.
دکتر محمدیان افزود: این روش در دوره ی امام هادی و امام عسکری علیهماالسلام به دلیل حصر و اقامت آنها در منطقه ی نظامی پر رنگ تر در زندگی امامان خود را نشان می دهد. اما حضرات معصومین علیهم السلام برای اینکه در دوره ی غیبت آحاد امت اسلامی و شیعیان دچار فریب و خدعه ی مدعیان دروغین نشوند با ارائه ی ملاکات و ضوابطی ویژگی های علماء و فقهاء مورد تأیید و صاحب صلاحیت برای افتاء و هدایت امّت را معرفی و بیان کردند.
حضرت آیةالله محمدیان با ذکر روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام اظهار کرد: حسب فرمایش امام یازدهم رهبران شیعه در دوره ی غیبت فقهاء هستند، اما نه هر فقیهی، بلکه از میان فقهاء کسانی صلاحیت افتاء و مرجعیت دارند که خویشتن بان، حافظ و پاسدار دین، مخالف هواهای نفسانی و مطیع اوامر الهی و شریعت باشند. کسانی که عنصر علم و فقه را با گوهر عدالت و ورع نیامیزند و در پاسداری و احیاء و اجراء دین بر ملاک و مناط شریعت استوار نباشند و از شجاعت و قدرت و تدبیر لازم برخوردار نباشند نمی توانند، هدایت و مرجعیت امت را به عهده بگیرند.
امام مسجد نور افزودند: ما امروز نیز از همین هدایت امام عسکری علیه السلام بهره مندیم، اگر این راهنمایی ها نبودند خیلی ها به غصب و خدعه بر مسند خطیر مرجعیت دینی همانند برخی از کشورهای اسلامی تکیه می زدند و یا برخی از سلاطین با جعل عنوان خادم الحرمین و یا ظل الله در امور مسلمین خیانت می کردند، آنچه در برابر انحرافات، خطاها و خیانت ها و وابستگی به قدرتهای استعماری ایستاده، علمای واجد شرایط مذکور در کلام امام عسکری علیه السلام هستند.
**مسؤولیت دولت انگلیس و رژیم آل خلیفه
آیةالله محمدیان در ادامه افزودند: امروز فقیه متعهد و مسؤولیت شناسی چون آیةالله شیخ عیسی قاسم در جهت حفظ حقوق مردم و استقلال کشور خویش مغضوب رژیم دست نشانده ی آل خلیفه شده است. این شخصیت بزرگ چون نفی سلطه ی انگلیس و سعودی را کرده و رضایت به همراهی با سیاستهای ضد بشری و ضد دینی رژیم آل خلیفه نداده الان در اقامت اجباری در منزل و بدون اجازه ی دسترسی به بیرون و حتی برای مداوا و درمان هستند. دکتر محمدیان به نقل از منابع موثق اظهار کرد، خبرهای رسیده از بحرین حکایت از وخامت وضع جسمانی و مزاجی آیت الله شیخ عیسی قاسم دارد و ما به نام علمای دین و مسؤولیت و انسانی و شرعی خویش این عمل را محکوم می کنیم و به دولت بحرین و انگلستان هشدار می دهیم: "دولت انگلیس و رژیم آل خلیفه مسؤول امنیت جانی و سلامت آیةالله شیخ عیسی سلٰمه الله تعالی هستند."
این مراسم با ذکر مصائب و دعای خیر برای رفع گرفتاری های مسلمانان جهان پایان پذیرفت.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 7 آذر, 1396

نظرات

دولت انگلیس دشمن مرموز ملتهای منطقه و امت اسلامی است

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.