اربعین نماد اتحاد پیروان اهل بیت علیهم السلام است

استاد محمدیان حسب روایت امام حسن عسکری علیه السلام، زیارت اربعین را یکی از نشانه های شیعیان دانست که امروز این نشانه تبدیل به یک نماد جهانی برای به نمایش گذاشتن مودّت، ولایتمداری و اتّحاد و یکصدایی پیروان اهل بیت علیهم السلام در سراسر جهان شده است و بخشی از آن به زیبایی و توأم با معنویت و اشک و عشق در راهپیمایی و زیارت با پای پیاده ی اربعین تجلی یافته است.

شیخ محی الدین محمدیان با یاد آوری حماسه ی حسینی و درسهای نهضت عاشورا اظهار کرد: حفظ استقلال و آزادی ملتهای مسلمان و حاکمیت ارزشهای اسلامی و انسانی در دنیای امروز جز با رهسپاری در مسیر و منهج حسینی امکان پذیر نیست.
استاد محمدیان تأکید کرد: درسهای عاشورا و امام حسین علیه السلام نه تنها امروز و دیروز برای پیروان ایشان الهام بخش بوده است بلکه بسیاری از آزادیخواهان و مبارزان راه آزادی از نهضت حسینی درس گرفته اند و بر آن همانند گاندی رهبر استقلال هند مفتخر بوده اند.
محمدیان امام مسجد نور ماندگاری و پژواک جاودانه ی عاشورا را نتیجه ی پیام رسانی حضرت زینب کبری سلام الله علیها دانست و اظهار کرد: راهپیمایی و زیارت اربعین، امروز تداوم همان پیام رسانی در ابعاد و تراز جهانی و بین المللی است.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 11 آبان, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.