پاسخگویی به تمام نیازهای دانش‌آموزان در کتاب درسی امکان‌پذیر نیست

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه پاسخ به تمام نیازهای فردی و اجتماعی دانش‌آموزان در قالب محتوای کتاب درسی امکان‌پذیر نیست، افزود: سایر بخش‌ها و وزارتخانه‌ها نیز باید در رسیدن به این هدف به وزارت‌آموزش و پرورش کمک کنند.

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در پاسخ به انتقاد وزیر آموزش و پرورش مبنی براینکه محتوای کتاب‌های درسی پاسخگوی نیازهای فردی و اجتماعی دانش‌آموزان نیست، گفت: این سخن وزیر آموزش و پرورش انتقاد نبوده، بلکه وی تاکید موکد بر وظایف سازمان پژوهش داشته است.
وی با تاکید براینکه پاسخ به تمام نیازهای فردی و اجتماعی دانش آموزان در قالب محتوای کتاب درسی امکان‌پذیر نیست، افزود: سایر بخش‌ها و وزارتخانه‌ها نیز باید در نیازسنجی و پاسخگویی به این نیاز‌ها با سازمان پژوهش همکاری داشته باشند.
محمدیان در ادامه خاطرنشان کرد: ما هر ساله برای پاسخگویی به نیازهای به‌روز دانش آموزان از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی درخواست می‌کنیم تا مباحثی که احساس می‌کنند نیاز است به دانش آموزان تدریس شود را به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی اعلام کنند. پس از اعلام نیازها، بخش مطالعاتی سازمان پژوهش مجموعه آنها را بررسی و نیازهایی را که در قالب کتاب درسی قابلیت پاسخگویی داشته باشد را در کتاب گنجانده و در تدوین بازنگری می‌کند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور تاکید کرد: پاسخگویی به تمام نیازهای فردی و اجتماعی دانش‌آموزان در مدرسه و به کمک کتاب درسی، معلم و فضای آموزشی امکانپذیز نیست و گاهی سایر بخش‌ها مانند رسانه ملی نیز می‌تواند در این میان نقش مهمی ایفا کند.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
جمعه, 5 آبان, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.