138 میلیون جلد کتاب در سال جاری توزیع می شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در نشست مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید، 138 میلیون جلد کتاب در کشور توزیع شده است و هیچ مشکلی درخصوص کمبود کتاب درسی وجود ندارد.

وی با اشاره به این که در یک شبانه روز، حدود 600 هزار جلد کتاب به چاپ می رسد، افزود: تمام کتاب های درسی چاپ امسال است و موضوعی به نام کتاب قدیمی وجود ندارد.

محمدیان از مدیران کل آموزش و پرورش استان ها درخواست کرد، تمام کتاب های ارسالی را بین دانش آموزان توزیع کنند و از قراردادن کتب آموزشی در انبارها خودداری نمایند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تصریح کرد: طبق برنامه درسی، کتاب ها چاپ و توزیع شده است بنابراین، استان ها موظفند برنامه درسی را اجرایی و کتاب ها را به طور کامل در مدارس توزیع کنند.

وی چهارعنوان کتاب با نام های انسان و محیط زیست، مدیریت فرهنگی، طراحی، تولید و هنر را از جمله کتاب های جدید در سال تحصیلی 97-96 برشمرد و افزود: با توجه به چاپ کتاب های جدید، مدیران کل نسبت به آموزش معلمان در رشته های مربوطه، اقدام نمایند.

محمدیان گفت: حقوق شهروندی و حقوق اساسی از موضوعاتی است که در کتاب های جدید درسی گنجانده شده است، در کتاب آمادگی دفاعی در پایه های نهم ودهم نیز آموزش هایی درخصوص مواجهه با بلایای طبیعی از جمله، زلزله و سیل مطالبی آورده شده است

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 27 شهريور, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.