در برابر نقدهای سازنده خاضع هستیم

به گزارش خبرنگار پانا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان صبح سه شنبه 21 شهریور 96 در دیدار با اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم قرآنی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام‌های آن گفت: زیرنظام برنامه درسی ملی اولین سندی است که دوشادوش سند تحول تصویب و از سال 1389 عملیاتی شده است؛ اما سایر زیرنظام های سند تحول مثل تربیت معلم، فضا و تجهیزات آموزشی و نظام مدیریتی هنوز انطباق کامل با سند تحول ندارند.

وی افزود: مثلا در برنامه درسی دوره ابتدایی درس کار و فناوری را پیش بینی کردیم که به طور مطلوب اجرا نمی شود چون فضا و تجهیزات متناسب با آن را در اختیار نداریم. همچنین ما پیش بینی کردیم که منابع الکترونیکی اعم از برخط و غیر برخط را در کنار منابع کاغذی داشته باشیم ولی زیرساخت های موردنیاز آن هنوز فراهم نیست.

نگاه قرانی را در برنامه‌ریزی ها حاکم کنیم

رئیس سازمان پژوهش با ذکر این مطلب که ما سعی کردیم نگاه قرآنی را در برنامه ریزی ها حاکم کنیم افزود: قبلا هویت آموزش و پرورش ما مغایر با تفکر ایرانی اسلامی بود. خروجی آموزش و پرورش در پایه دوازدهم به عدم سازگاری دین و علم ختم می شد.

وی تاکید کرد: امروز ما درپی تربیت حافظ و قاری صرف نیستیم، ما میخواهیم انسانی تربیت کنیم که تفکر قرآنی داشته باشد.

در مقابل نقدهای سازنده خاضع هستیم

محمدیان با اشاره به برخی هجمه هایی که علیه سازمان پژوهش صورت می گیرد گفت: بعضی جریان های فکری نمی خواهند سند تحول بر آموزش و پرورش ما حاکم باشد. جریان نفوذ اتفاقی واقعی است و بعضی ها هم نقدشان مقرضانه است.

وی ادامه داد: برنامه درسی ملی آمده تا انسان ها را بر اساس تفکر قرآنی تربیت کند. هدف رسیدن به حیات طیبه است. تلاش ما در این سازمان رسیدن به 5 عنصر تفکر، علم، ایمان، عمل و اخلاق است که در 4 عرصه با خداوند، با خود، با خلق و با نظام هستی تعریف می شود.

باید از قرآن مهجوریت زدایی شود

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش خطاب به اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم قرآنی گفت: آموزش و پرورش زمانی موفق خواهد شد که آموزش و پرورش قرآنی باشد یعنی قرآن در دل برنامه ها نفوذ و رسوخ کند. باید از قرآن مهجوریت زدایی شود و در این راه از شما کمک می خواهیم.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده همکاری هایی در حوزه های آموزشی و پژوهشی بین سازمان پژوهش و دانشگاه علوم قرآنی اتفاق بیفتد.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 23 شهريور, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.