138 میلیون جلد کتاب درسی آماده توزیع است

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون 138 میلیون نسخه کتاب چاپ شده و آماده توزیع در میان دانش آموزان سراسر کشور در پایه های مختلف تحصیلی است.

حجت الاسلام «محی الدین بهرام محمدیان» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: در سال تحصیلی پیش رو 280 عنوان کتاب درسی جدید و راهنمای معلم در شاخه نظری (رشته های علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی و معارف اسلامی) و شاخه مهارتی (فنی و حرفه ای و کار دانش) در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه این کتاب ها برای تمامی پایه های تحصیلی همراه با پایه یازدهم که کتاب های آن جدیدالتالیف است، در اختیار مراکز استان ها قرار داده شده، ادامه داد: توزیع کتاب های درسی از 20 شهریور ماه در سراسر کشور آغاز می شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عنوان کرد: با وجود اینکه بر اساس سیستم آموزشی 3 - 3 - 6 امسال تمامی کتاب های پایه یازدهم جدید است، کتاب های درسی این پایه تحصیلی نیز آماده و هیچ گونه مشکلی در این رابطه وجود ندارد چرا که تولید محتوای کتاب ها از سال گذشته انجام شده است.
محمدیان با بیان اینکه تمامی تغییرات کتاب های درسی بر اساس سند تحول نظام آموزشی در زیر نظام برنامه درسی ملی صورت می گیرد، بیان داشت: تولید محتوای جدید آموزشی برای پایه دهم در سال تحصیلی 96 - 95 انجام شد و اکنون با توجه به تنوع رشته های تحصیلی در دوره متوسطه دوم، تعداد کتاب های جدیدالتالیف بسیار زیاد است که از جمله این کتاب ها می توان به تفکر و سواد رسانه ای و برنامه ریزی و کارآفرینی اشاره کرد.
وی افزود: در مجموع 200 عنوان رشته در دوره های نظری و شاخه فنی و حرفه ای و کار دانش داریم که عمده کتاب های آنها جدید التالیف است و متناسب با نیاز بازار کار، استانداردهای آموزشی و تاکید بر اخلاق حرفه ای تغییر کرده است.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در کنار کتاب های درسی، سایر اجزا بسته های آموزشی همچون سی دی های برفراز آسمان، مجلات آموزشی رشد و فیلم آموزشی نیز تولید شده و این سازمان توانسته است در فضای مجازی و سایبری نیز به تولید محتوای الکترونیک برخط بپردازد.

تاریخ خبر: 
شنبه, 18 شهريور, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.