آموزش ابتدایی را جدی بگیریم/ وظیفه مجلات رشد، ترویج پیام غدیر است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان در هفدهمین نشست هم اندیشی معاونان آموزش ابتدایی و نمایندگان مجلات رشد استان ها که در مشهد مقدس برگزار شده بود اظهار کرد: «یکی از وظایف مستمر ما انتقال پیام غدیر در قالب‌های جذاب و زیبا است که غفلت از آن می‌تواند پیامدها و آسیب‌های غیرقابل جبرانی داشته باشد».

وی با اشاره به حضور معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور در این همایش تأکید کرد: «آموزش و پرورش متأسفانه تاکنون در خصوص آموزش ابتدایی وارونه عمل کرده است و فکر ما در آموزش ابتدایی اقدام صحیحی نبوده است. لازم است که آموزش ابتدایی را بسیار جدی بگیریم. زیرا آموزش ابتدایی، آموزش جامعه‌ساز و تربیت تمدن ساز است. به این دلیل ما در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش دوره شش ساله ابتدایی را به صورت دو دوره سه ساله دیده‌ایم که در دوره سه سال اول ابتدایی، معلم باید مانند پدر و مادر با کودک همراه و هم‌دل باشد».

معاون وزیر آموزش و پرورش با طرح موضوع احیاء مجله «رشد مرزداران» از استان‌های مرزی خواست نظرات خود را درخصوص بازنشر این مجله با مشارکت استان‌‌های مرزی با دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی اعلام کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر اهمیت راه‌اندازی باشگاه معلمان مؤلف، افزود: «این کار نباید منتظر تشکیلات و بودجه بماند و اگر با توجه به ظرافت‌های موجود معلمان کار را آغاز کنیم این کار به زودی سامان پیدا خواهد کرد».

شایان ذکر است: هفدهمین نشست هم اندیشی معاونان آموزش ابتدایی و نمایندگان مجلات رشد استان ها به مدت 2 روز 13 و 14 شهریورماه 96 در مشهد مقدس، پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار شده است.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 16 شهريور, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.