رشد کاریکاتوری در تعلیم و تربیت متوقف شود

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: یکی از مشکلات در مسیر اجرایی شدن سند تحول این بود که بخش هایی از سند به مرحله اجرا درآمد و بخش های دیگری مورد غفلت قرار گرفت.
وی با بیان اینکه اکنون بندهای دیگری از سند تحول آموزش و پرورش در دست هماهنگی برای اجرایی شدن است، افزود: باید سعی شود بخش های مختلف این سند با هم متوازن و مناسب باشد و یک بخش جلو یا عقب نماند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین باید به گونه ای حرکت کند که با یک قواره متناسب، تمامی بخش های آن به مرحله اجرا درآید، یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم نیز که خود سال های متمادی در این وزارتخانه کار کرده و سابقه فعالیت در شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مرجع اصلی تصویب سند تحول را داراست، نیز در جریان اسناد بالادستی از جمله این سند و برنامه درسی ملی و سند توسعه و تجهیزات قرار دارد.
محمدیان اضافه کرد: سید محمد بطحائی در برنامه های پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی نیز اولویت فعالیت های خود و آموزش و پرورش را اجرایی کردن سند تحول بنیادین نظام آموزشی و تحقق اهداف آن عنوان کرده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سند تحول بنیادین نظام آموزشی که رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر اجرای آن در نظام تعلیم و تربیت تاکید دارند، در آذرماه ۱۳۹۰ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که در مقدمه آن آمده است: در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده تا با الهام گیری از اسناد بالادستی و بهره گیری از ارزش های بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴هجری شمسی تبیین شود.
سند تحول بنیادین که قرار است زمینه ساز تحول در این دستگاه انسان‌ساز باشد، دارای ۱۳۱ راهکار در ذیل چند زیرنظام است و تاکنون برنامه‌هایی ذیل بیش از 40 راهکار آن به اجرا درآمده و کلیدواژه‌هایی چون حیات طیبه، توجه به ساحت‌های شش گانه تربیتی، تربیت دانش آموزانی با هویت مستقل اسلامی و ایرانی و برخورداری از مربیانی با فضایل اخلاقی و در تراز جمهوری اسلامی در آن مشاهده می شود.
تاریخ خبر: 
يكشنبه, 12 شهريور, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.