تألیف کتاب‌های «انسان و محیط زیست» و «مدیریت امور فرهنگی» برای اولین بار/ توزیع کتب پایه یازدهم از دهه سوم شهریور

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: امسال در 4 رشته نظری و قریب به 170 رشته کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای پایه یازدهم، تولید محتوای جدید داشته‌ایم و مجموعاً 300 کتاب درسی با محتوای جدید و 2 عنوان کتاب جدید در این پایه داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس به اقدامات سازمان متبوع خود برای آماده شدن کتب درسی سال تحصیلی 97ـ96 اشاره کرد و اظهار داشت: پس از یک سال اجرای آزمایشی کتاب‌های پایه دهم، امسال بازنگری این کتاب‌ها را بر اساس جمع‌بندی نظرات 3 گروه انجام می‌دهیم.

وی افزود: این بازنگری بر اساس ارزشیابی معلمان، گروه تحلیل محتوا و کارشناسان پژوهشگاه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه این بخش از تغییرات کتب درسی پایه دهم فردا نهایی می‌شود، گفت: اکثر کتب پایه دهم متوسطه چاپ شده‌اند و چند عنوان دیگر بعد از نهایی شدن تغییرات فردا زیر چاپ می‌روند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اقدام دیگر این سازمان را تدوین کتب درسی پایه یازدهم بر اساس برنامه درسی ملی عنوان کرد و بیان داشت: امسال در 4 رشته نظری و قریب به 170 رشته کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای، تولید محتوای جدید داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: دو عنوان جدید کتاب «انسان و محیط زیست» به عنوان درس الزامی و «مدیریت امور فرهنگی» به عنوان درس اختیاری در پایه یازدهم تألیف شده است که از امسال برای این پایه تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه برخی کتب در رشته علوم و معارف اسلامی اساساً جدیدالتألیف هستند، ادامه داد: در رشته فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش برخی کتب جدید هستند و بخشی نیز فقط سازمان‌دهی ارائه بحث تغییر کرده است زیرا براساس استاندارد بازار کار نوشته شده‌ بودند که آن استانداردها تغییر نکرده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: مجموعاً نزدیک به 300 کتاب درسی با محتوای جدید در پایه یازدهم در سال تحصیلی 97ـ96 برای 4 رشته نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تدوین کتب به اتمام رسیده و در مرحله صفحه‌آرایی و آماده‌سازی برای چاپ هستیم که نهایتاً در پایان هفته آینده، عملیات چاپ‌سپاری به پایان می‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه با کار 3 شیفت مراکز چاپ و نشر کتاب، چاپ کتب درسی پایه یازدهم تا 15 شهریور ماه به اتمام می‌رسد، خاطر نشان کرد: توزیع کتاب‌ها در دهه سوم شهریورماه انجام می‌شود البته چاپ کتاب‌های دوره ابتدایی و اول متوسطه به اتمام رسیده است و برخی از آنها بین استان‌ها توزیع شده است.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 21 تير, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.