اطمینان می‌دهم «لک‌لکی در کار نیست» به مدارس وارد نمی‌شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اعلام "اطمینان می‌دهم کتاب «لک‌لکی در کار نیست» به مدارس وارد نشده است"، گفت:‌ اعتبارزدایی از آموزش و پرورش وارد فاز اجرا شده است.

حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در واکنش به آموزش کتاب «لک‌لکی در کار نیست» در مدارس کشور اظهار کرد: کتابی با عنوان «لک‌لکی در کار نیست» در آموزش و پرورش تحت عنوان کتاب درسی و کمک‌درسی وجود ندارد و جزو کتاب‌هایی که جشنواره سامان‌بخشی کتب درسی کتاب آن را تأیید کرده باشد هم نیست. کتاب‌های مورد تأیید آموزش و پرورش کتاب‌های رسمی هستند که در سامانه رشد معرفی شده‌اند.

وی افزود: از وزارت ارشاد نیز بررسی کردیم که مشخص شد حتی در ارشاد نیز چنین کتابی ثبت مجوز نشده است اما در محیط مجازی این کتاب با نام ناشری به‌نام رها معرفی می‌شود که این ناشر نیز جعلی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: به نظر می‌رسد اشاعه این مطالب نخستین عکس‌العمل گروهی است که به‌فرموده رهبر انقلاب، تلاش دارند اعتبار آموزش و پرورش را مخدوش کنند.

محمدیان ادامه داد: اعتبارزدایی از‌ آموزش و پرورش در چند جبهه متفاوت است؛ یک جبهه در تلاش برای بی‌ارزش کردن آموزش و پرورش میان روشنفکران است که مشکلات علمی و درسی را مطرح می‌کنند و به روش‌های آموزشی و کتاب‌های درسی نقد می‌کنند.

وی افزود: در جبهه دیگر نیز تلاش می‌کنند آموزش و پرورش را میان افراد متدین بی‌اعتبار و در آنها ایجاد تردید کنند که آموزش و پرورش می‌خواهد ارزش‌های اسلامی، بومی و هویت انقلابی را کم‌رنگ کند لذا دشمن در یک میدان پیچیده ترکیبی می‌خواهد همه اجزا را نسبت به آموزش و پرورش بدبین کند و آموزش و‌ پرورش را بین افکار عمومی جامعه بی‌اعتبار کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با طرح این پرسش "چرا برخی تلاش می‌کنند تا آموزش و پرورش را بی‌اعتبار کنند؟"، گفت: علت اصلی آن این است که آموزش و پرورش نهاد حاکمیتی است که هویت‌سازی انقلابی، اسلامی و ایرانی را به‌عهده دارد. اگر این نهاد کم‌ارزش شود در این مأموریت موفق نمی‌شود.

محمدیان بیان کرد:‌ علت تحمیل بی‌اعتباری به آموزش و پرورش ایجاد آموزش و پرورش در سایه است یعنی اعتمادها به آموزش و پرورش رسمی که نگاه اسلامی دارد و براساس سند تحول اداره می‌شود کم‌رنگ شده و آموزش و پرورش را به‌سمتی می‌برند که در آنجا دیگر سند تحول بنیادین اجرا نمی‌شود. برای تحقق این هدف نیز نقشه‌های متعددی دارند که هوشیاری آموزش و پرورش، معلمان، خانواده‌ها و عموم ملت را می‌طلبد.

وی افزود: رهبر انقلاب نیز این موضوع را بسیار هوشمندانه رصد و به آن اشاره کردند و فرمودند که عقبه این موضوع در خارج از کشور است که برنامه‌های پیچیده‌ای دارد.

تاریخ خبر: 
شنبه, 30 ارديبهشت, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.