اصلاح طلبی نمی تواند با فساد سازگار باشد و هرکسی که در انتظار مصلح است باید خود صالح باشد.

به گزارش نور خبر آیةالله دکتر محمدیان به مناسبت خجسته میلاد حضرت بقیةالله الاعظم حجة بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف اظهار کرد: امام عصر ارواحنا فداه مصلح کل است او با فساد و تباهی مبارزه می کند و همراهان او صالحان هستند که وراثت روی زمین از آنِ ایشان است و کسی که در انتظار مصلح بسر می برد باید خود صالح باشد و اصلاح طلبی و اصلاح طلب واقعی نمی تواند با فساد سازگار باشد و به مفسد لبخند بزند و با او همزیستی نماید.
دکتر محمدیان با اشاره به آیه ی شریفه ی "و نُریدُ انْ نمُنّٓ علی الّذینٓ اسْتُضعفوا فی الارضِ و نجعلهم ائمّةً وَنجعلهم الوارثینَ" اظهار کرد، آینده ی جهان و حاکمیت نهایی از آنِ مستضعفان و محرومان است اما آیه ی دیگر قرآنی ویژگی این وارثان مستضعف را صلاح و دوری از فساد بیان می کند. آنجا که می فرماید : "ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر اَنَّ الارض یَرِثُها عبادیَ الصّالحون "
از این آیه معلوم می شود همراهان مصلح باید اهل صلاح و صلح باشند.
امام مسجد نور در ادامه افزود منتظران مصلح باید مراقب باور و رفتار و کردار خویش باشند تا در گذر زمان از آرمانهای والای خود فاصله نگیرند و در دوره ی تعارض منافع دنیوی و نفسانی به این باور متعالی پشت نکنند. در روزگاران گذشته بسیاری از بزرگان و مؤمنان به آیین یهود انتظار پیامبر آخرالزمان را می کشیدند و در شناسایی آن آنقدر مطالعه و تحقیق کرده بودند که او را همچون فرزندان خویش می شناختند و حتی در پی او رنج سفر و هجرت را به جان خریدند و از شامات و فلسطین به حجاز و یثرب مهاجرت کردند. آنها در برابر آزار و اذیت بومیان خود را به عنقریب بودن ظهور پیامبر وعده می دادند ولی هنگامی که پیامبر خاتم صلی الله علیه وآله ظهور کرد و به مدینه آمد آنها فهمیدند که با بودن پیامبر ریاست و مرجعیت بزرگانشان به مخاطره می افتد فلذا بهانه آوردند که ما منتظر پیامبری از فرزندان حضرت اسحاق بودیم و هستیم در حالی که پیامبر اسلام از ذریه ی حضرت اسماعیل هستند. آیةالله محمدیان ادامه داد باید به خدا پناه برد در این نوع حوادث که انسان ایمان خود را به عاریت ندهد و بر عهد خویش پایدار بماند و شاید یکی از دلایل سفارش روزانه به دعای عهد همین باشد که از امام زمان خود و وظایف و آرزوهای بلند خود غافل نشویم.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 21 ارديبهشت, 1396

نظرات

قران ادعای برخی اصلاح طلبان را انکار می کند آنجا که می فرماید: و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض ، قالوا انما نحن مصلحون ،الا انهم هم المفسدون ولکن لا تشعرون

باید همه به فکر عاقبت مان باشیم ، عاقبت کار خوب بودن و بد بودن را نشان می دهد
همه با هم دعا کنیم اللهم اجعل عواقب امورنا بالخیر

کدام اصلاح طلب نمی تواند با فساد سازش داشته باشد اصلاح طلب وارداتی یا اصلاح طلبی که بر مبنای نظریه اسلامی عدالت حرکت می کند؟ اصلاح طلبان در طیف انقلابهای رنگین که بر مدار امریکا حرکت می کنند خود محتاج اصلاحند!

اصلاح طلبان در شعار که در عمل وابسته و یا عقبه ی بیگانه اند بیش از آنکه درمان باشند، خود درد و درد افزایند!
خداوند عاقبت همه را ختم بخیر کند

پیامبران با شعار ما ارید الّاالاصلاح در پی اصلاحات مستمر بودند و اصلاح طلبی شعار اصلی آنان بود.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.