نخستین مهجوریت زدایی از قرآن کریم در نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ویژه کتاب‌های قرآنی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و محمد ناصری، دبیر این جشنواره و جمعی از نویسندگان کتاب‌های قرآنی دوشنبه (4 اردیبهشت‌ماه) در تالار کوثر مسجد امام صادق (ع) برگزار شد.

محمدیان گفت: به برکت انقلاب اسلامی فعالیت‌های درخوری در عرصه نشر کتاب‌های قرآنی صورت گرفته است که باید قدرشناس فعالان این حوزه باشیم. ارسال 900 اثر طی دو سال گذشته به جشنواره فعالیت قابل‌توجهی از سوی ناشران به‌حساب نمی‌آید. علاوه بر این با ‌توجه به جمعیت دانش‌آموزی باید بپرسیم که چقدر در زمینه تولید کتاب در زمینه مفاهیم قرآنی تلاش شده، البته که کم‌کاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نخستین مهجوریت زدایی از قرآن کریم در نظام تعلیم و تربیت است. روخوانی، روان‌خوانی، آموزش مفاهیم و معارف قرآن در همه مقاطع در برنامه درسی ملی پیش‌بینی شده است؛ علاوه بر این بی‌توجهی به مفاهیم قرآنی در زندگی روزمره ما وجود دارد. یک قدم بالاتر، قرآن مبنای برنامه‌ریزی‌ها قرار ندارد. چند نظریه اقتصادی براساس مفاهیم قرآنی ارائه شده و در حوزه انفاق، زکات و نظام قرض‌الحسنه جای قرآن خالی است که موجب نارضایتی مراجع عظام تقلید را فراهم آورده است.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 4 ارديبهشت, 1396

نظرات

امیر مومنان علی علیه السلام در لحظات عمر خود درباره ی قران سفارش کردند:" الله الله فی القران ، لا یسبقنکم بالعمل به غیرکم" درباره ی قران خدا را در نظر بگیرید ،مبادا دیگران در عمل کردن به قران بر شما سبقت بگیرند!"

ای کاش لذت قران را می چشیدیم و آثار و برکات عمل به آن را در زندگی مون می دیدیم آن وقت حقیقتا قران از مهجوریت بیرون می آمد

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.