بزرگداشت سی‌امین سالگرد تأسیس بنیاد فرهنگی رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فرهنگ رضوی، در این مراسم که شامگاه چهارشنبه 18 اسفند 95 در سالن اجتماعات دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا (ع) در مشهد برگزار شد؛ معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش، دستیابی به حیات طیبه و معاد باوری را تنها با اتکا به ائمه معصومین و پیامبر قابل تحقق خواند.
محی‌الدین بهرام محمدیان با بیان اینکه مسیر حیات طیبه، تنها با کسب علم همراه بااخلاق، ارتباط باخدا، آفرینش، خلق خدا و انسان ترسیم‌شده است؛ افزود: سرمایه‌گذاری تربیتی یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌هاست و کار مدرسه و خدمات آموزشی، کار بزرگی است.
وی اظهار کرد: سال‌هاست که نظام آموزشی ما بر نظام غیر فکری الفت داده‌شده است و افرادی حیات طیبه را مزاحم افکار خود می‌دانند و جریان دیگر و جامعه دیگری را می‌خواهند لذا با تحقق این امر مقابله می‌کنند.

وی با خطاب قرار دادن خانواده‌های دانش‌آموختگان بیان کرد: تلاش مدرسه به‌تنهایی کافی نیست زمانی مدرسه در تحقق اهداف خود موفق می‌شود که خانواده دانش‌آموز همسو با مدرسه باشد در غیر این صورت آن دانش‌آموز دچار تعارض شخصیتی می‌شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه اگر درجایی کامیابی نیست بخش عمده آن مربوط به تعارض بین رفتارهای خانه و مدرسه است؛ تصریح کرد: هیچ سرمایه‌گذاری بالاتر از سرمایه‌گذاری تربیت نیست.
محمدیان در ادامه ضمن تقدیر از خدمات مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی اظهار کرد: در آستان قدس رضوی علاوه بر خدمت اجتماعی کار فرهنگی نیز انجام می‌شود و این نشانه فرهیختگی مسئولین این آستان است.
وی بیان کرد: جریان تفکر اسلام بدون سیاست و با تربیت، به معنی خداباوری و معادباوری اگر همراه نباشد، همراهی ندارد و این تفکر مزاحم با حیات طیبه با ربوبیت خدا مقابله کرده‌اند.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 19 اسفند, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.