دکتر محمدیان میهمان ویژه برنامه «فرصت برابر» شبکه آموزش بود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان جمعه 29 بهمن ماه 95 از ساعت 19:30 لغایت20:30 میهمان برنامه فرصت برابر شبکه آموزش سیمای جمهوری اسلامی با محوریت «سند تحول و کتاب درسی» برگزار شد، با اشاره به هدف تربیت در جمهوری اسلامی که دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است، تحقق آن را به کمک 5 عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق در 4 عرصه رابطه با خویش، رابطه با خدا، رابطه با خلق و رابطه با خلقت در بستر 11 حوزه یادگیری ممکن دانست.

وی با اشاره به برنامه درسی ملی اضافه کرد: سند تحول دارای چند زیر نظام است که یکی از آن ها زیر نظام برنامه درسی ملی است که به عنوان اولین سند و نقشه راه تدوین کتاب های درسی تدوین و تصویب گردید و متعاقب آن سازمان ماموریت یافت تا هر سال کتاب های درسی دو پایه تحصیلی را هم سو با سند تحول و مطابق با برنامه درسی ملی تغییر دهد که امسال کتاب های پایه پنجم و نهم جدیدالتالیف بوده است.

وی افزود: سند تحول بینادین آموزش و پرورش با الهام از اسناد بالادستی و بهره‌گیری از ارزش‌های بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق 1404هجری شمسی را تبیین کرده است. یکی از ابعاد مورد توجه در سند، رسانه است. به همین منظور به روش اسنادی ضمن جمع‌آوری گزاره‌های مرتبط با رسانه و مقوله بندی آن، با تئوریهای عرصه ارتباطات به توصیف، تفسیر و نقد سند پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: یکی از حوزه ها «حوزه تربیت و یادگیری سلامت و تربیت بدنی» است که نگاه ما به دانش آموز به عنوان یک امانت الهی است و باید با استفاده از روش های درست زمینه ارتقای سلامت جسمانی، روانی و حرکتی وی را با آموزش اصول سالم زیستن و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را به کمک سایر نهاد های مرتبط فراهم نمائیم.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 1 اسفند, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.