آموزش متوسطه ایران بر اساس علایق و نیازهای آینده کشور است

محی الدین بهرام محمدیان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: نظرات مختلفی در مورد نظام آموزشی مطرح شده اما آنچه که مطلوب و منتخب ما است این روشی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مطرح شده است.
وی افزود: البته صاحبنظران می توانند در مورد شیوه های آموزشی اظهار نظر کنند اما مطالعات ما در این زمینه نشان داده است که در سیستم آموزشی کشور ما باید در دوره اول متوسطه به صورت عمومی باشد و همه دانش آموزان به صورت یکسان آموزش ببینند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: سیستم آموزشی ما در دوره متوسطه دوم باید با توجه به گرایش ها، علایق دانش آموزان و نیاز های آتی کشور بر اساس سیاست توسعه متوازن دانش آموزان را برای ورود به بازار کار و همچنین تحصیلات آکادمیک آماده کنیم.
وی تصریح کرد: البته تحصیل در دوره متوسطه دوم تابع علاقه دانش آموزان و نیازهای کشور است اما نمی توان همه رشته ها متناسب با علاقه آنها و یا نیازهای کشور طراحی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان گفت: البته تغییر رشته دانش آموزان اگر پس از انتخاب رشته علائق دانش آموزان به رشته دیگری تعلق گیرد در سیستم آموزشی جدید سخت نیست.
تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 29 دى, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.