عیسی مسیح بنده ی خدا، نه فرزند خدا

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان در جلسه شورای مدیران سازمان ضمن عرض تبریک به مناسبت خجسته میلاد حضرت مسیح علیه‌السلام، اظهار کرد: به نقل قرآن کریم عیسی مسیح علیه السلام خود را "عبدالله" معرفی می کند تا بعدها کسی او را "ابن الله - پسر خدا" نخواند. عیسی مسیح، بنده ی خداوند و از انبیاء اولوالعزم است، در گهواره به اعجاز سخن گفته و خدا را به عنوان پیامبر معرفی کرده است.

وی با اشاره به آیه شریفه «انّیِ عَبْدُاللّهِ آتَانِیَ الْکِتَابَ وَجَعَلَنِی نَبِیّاً وَ جَعَلَنِی مُبَارَکاً اَیْنَ مَا کُنْتُ وَ اَوْصَانِی بِالصَّلاةِ وَ...»، معجزه حضرت عیسی علیه السلام در گهواره را دلیل روشنی بر امامت و پیامبری وی در دوران کودکی دانست و تصریح کرد: از این آیه شریفه و داستان عجیب ولادت و پیامبری حضرت عیسی علیه السلام، می توان امامت حضرت ولی عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف را نیز اثبات نمود.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرازی از آیه 30 سوره مریم (ع) «وآتَانِیَ الْکِتَابَ» افزود: از این آیه شریفه چنین مستفاد می شود که کتاب هم می تواند به صورت مکتوب باشد و هم به صورت شفاهی بر سینه پیامبران الهی نازل گردد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 12 دى, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.