۲۰۰ عنوان کتاب برای پایه یازدهم تحصیلی تألیف و منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان عصر امروز در جمع خبرنگاران در سمنان و در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر وضعیت تألیفات کتب برای پایه تازه استقرار دهم و نیز پایه یازدهم تحصیلی که قرار است از سال آینده به نظام آموزشی کشور اضافه شود اظهار داشت: برای پایه یازدهم تحصیلی که قرار است از سال آینده در سیستم آموزشی کشور استقرار یابد؛ بیش از 200 عنوان کتاب تألیف و منتشر خواهد شد.

وی افزود: این عناوین در رشته‌‌های مختلف، شاخه نظری و شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش برای سال آینده تحصیلی تألیف و منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و 200 عنوان کتاب درسی درمجموع در آموزش‌وپرورش تولید می‌شود بیان کرد: بیش از 200 عنوان آن نیز برای پایه تازه استقراریافته دهم تحصیلی امسال تدوین و منتشرشده است و هم‌اکنون دانش‌آموزان از آن بهره می‌برند.

محمدیان با اشاره به اهمیت پژوهش محور شدن مدارس و نظام تعلیم و تربیت؛ از تألیف و انتشار سه عنوان کتاب با موضوعات تفکر در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم خبر داد.

وی با اشاره به تجلیل از 31 پژوهشگر دانش‌آموز کشور در هفته پژوهش امسال، از برنامه‌های مختلف وزارت آموزش‌وپرورش برای نهادینه‌سازی فرهنگ پژوهش در مدارس در قالب جشنواره‌ها و دیگر عناوین خبر داد و گفت: همه دانش‌آموزان در حوزه برنامه درسی کار پژوهشی انجام می‌دهند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به انجام یک فعالیت پژوهشی به ازای هر دانش‌آموز در کشور بیان کرد: امروز و بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش کشور، همه فعالیت‌های آموزش‌وپرورش باید پیوست پژوهشی داشته و پژوهش محور باشد.

محمدیان با اشاره به اینکه این مهم در وزارت آموزش‌وپرورش به‌طورجدی موردتوجه است عنوان کرد: نباید هیچ برنامه و فعالیتی بدون پیوست پژوهشی انجام شود و آموزش‌وپرورش به‌خوبی به این مهم توجه دارد.

وی با اشاره به کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از موازی کاری در برنامه‌های مختلف، در صورت الزامی شدن پیوست پژوهشی برای امور مختلف تصریح کرد: هزینه کردنم برای موضوع پژوهش، نه‌تنها هزینه نیست؛ بلکه به‌عنوان سرمایه‌گذاری بلندمدت برای افزایش کیفیت برنامه‌ها محسوب می‌شود.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 30 آذر, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.