کنکور فرصت سوءاستفاده‌ برخی را ایجاد کرده است

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به نقش تولیدات فرهنگی نامناسب در بروز ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی گفت: این میان کنکور فرصت سوءاستفاده‌هایی را ایجاد کرده و تا خیمه کنکور فرو ننشیند و نتوانیم دانش آموزان را با توجه به استعدادها و نیازهای آتی کشور به سمت آموزش عالی و بازار کار هدایت کنیم این تهدیدات باقی می‌ماند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در سیزدهمین جشنواره تجلیل از مولفان کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد که در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد با بیان اینکه جریان تولید کتاب برای کودکان و نوجوانان مسیر خود را تصحیح می کند و بخوبی پیش می رود و هرسال گام های مثبتی برمی دارد گفت: در حال نزدیک شدن به یک جریان فرهنگی عظیم هستیم.

وی افزود : برخورداری از دغدغه ارتباط معرفت و بصیرت و علم و دانش در این عرصه را باید به فال نیک گرفت.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه البته هنوز سنگلاخ هایی در مسیر وجود دارد و با آسیب و آفت در این راه روبرو هستیم اظهار کرد: تولیدات فرهنگی نامناسب عامل بسیاری چالش‌هاست.

محمدیان افزود: در این میان کنکور فرصت سوءاستفاده‌هایی را ایجاد کرده و تا خیمه کنکور فرو ننشیند و نتوانیم دانش آموزان را با توجه به استعدادها و نیازهای آتی کشور به سمت آموزش عالی و بازار کار هدایت کنیم این تهدیدات باقی می ماند.

وی با بیان اینکه باید به نیازهای توسعه متوازن کشور توجه کنیم عنوان کرد: حقوق دانش آموزان نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ فرزندان ما حق دارند و یکی از حقوق آنها تولید آثار مناسب برای آنهاست.

محمدیان ادامه داد: حق دانش آموزان این نیست که برای حساب کتاب بازار و مالیات خودمان از حقوقشان کم بگذاریم، تک تک دانش آموزان فرزندان ما هستند و باید بهترین ها را در حوزه نشر برای آنها فراهم کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه باید خودمان صیانت کننده محیط آموزشی و تربیتی مان باشیم گفت: نباید هدف گذاری ناشران صرفا تولید کتب کمک آموزشی برای دانش آموزان باشد بلکه باید برای ارتقای دانش معلمان و به روز آوری اطلاعات آنها نیز تولیداتی داشته باشیم

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 29 آذر, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.