اشکالات کتاب های درسی را چگونه اعلام کنیم؟

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی اشتباهاتی که ممکن است در کتاب درسی وجود داشته باشد گفت: در پشت کتاب های درسی آدرس سامانه دفتر تالیف وجود دارد، اگرهمکاران ما با اشتباهی در کتاب های درسی رو به رو شدند، می توانند آن اشکال را به سامانه دفتر تالیف ارجاع دهند.

وی افزود:گاهی از موارد نیز اشکالات وارده درست نیست، بلکه برداشت فرد درست نبوده است که با توضیح ما حل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان تصریح کرد: گاهی دیگر از موارد اشکال وارده درست است، برای نمونه امسال دوستانی به ما تذکر دادند، در کتاب جغرافیا یک نقشه ناتمام است که باید اصلاح شود

وی در واکنش به افرادی که معتقدند باید برخی از موارد از کتاب های درسی حذف شود گفت: امروز ممکن است، کسی بگوید، دانش آموزان ما دررابطه با مسایل شبکه های اجتماعی خیلی از موارد را می دانند و شما چرا کتاب سواد رسانه ای را تولید کرده اید؟ گاهی هم بنده می گویم، دانش آموزان دسترسی به شبکه های اجتماعی دارند، اما نحوه ی استفاده آن را نمی دانند لذا باید این کتاب تولید شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: هر سخنی در حوزه علم و دانش باید مبنای علمی داشته باشد، نمی توان در موضوع کتب درسی سلیقه ای عمل کرد. اینگونه که بگوییم از چیزی خوشمان می آید باید بیاوریم و از مسئله دیگری خوشمان نمی آید لذا نباید در کتاب درسی بیاوریم.این تعابیرعلمی و آموزشی نمی تواند باشد بلکه سلیقه شخصی است.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 28 آذر, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.