اسلام دین وحدت و یکپارچگی و پیامبر ما منادی رحمت و مهربانی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدیان اظهار کرد: اساس دعوت اسلامی بر کلمه ی توحید و توحید کلمه استوار است، لذا قرآن کریم در سفارش به وحدت صفوف مؤمنان و پرهیز از تفرقه با اعتصام به حبل الهی تأکید دارد" واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرَقوا". به ریسمان مستحکم الهی چنگ زنید و متفرق نشوید.

وی افزود: باید توجه داشت؛ امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به این انسجام و همبستگی و اتحاد و همدلی نیازمند است و لازم است در درجه اول ما خودمان چه در داخل کشور و چه در بین الملل اسلامی پیشتاز این وحدت باشیم همچنان که امام راحل رحمةالله علیه و نظام جمهوری اسلامی با اعلام هفته ی وحدت در این امر پیشگام شدند. لذاهر گونه اقدام تفرقه انگیز تحت هرعنوانی ولو با توجیهات مقدس که موجب بدبینی مسلمانان به همدیگر و یا تشدید اختلافات مذهبی، قومی وسیاسی و اجتماعی بشود، حرام شرعی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: امیر مؤمنان علیه السلام و امام صادق علیه السلام یقیناً معرفت و تعصبشان و حمیت و غیرتشان به مقدسات مذهب و حریم ولایت الهی از امثال من و شما بیشتر بوده است. اما آن بزرگواران مصالح امت را بر همه چیز ترجیح دادند و با بیست و پنج سال سکوت و همراهی و شرکت در جماعت ها بر اهمیت حفظ اسلام و قران و نام پیامبر صلوات الله و سلامه علیه وآله پای فشاری و تأکید کردند.

وی اضافه کرد: امروز عناصر وحدت بین ما مسلمانان بیش از هر زمان دیگری است، قبله ی واحد، کتاب واحد، پیامبر اسلام، محبت اهلِ بیت علیهم السلام، مناسک و شعائر واحد و دشمن مشترک همه و همه می تواند انگیزه های اتحاد را بالا ببرد و صد البته دشمنان امروز بیش از هر زمانی برای تفرقه مسلمانان و حتی دشمنی آنها با یکدیگر تلاش، برنامه ریزی و اقدام می کنند.

دکتر محمدیان با اشاره به آیات و احادیثی از پیامبر رحمت، افزود: البته باید توجه داشت؛ همانگونه که خداوند اجازه ظلم به احدی را نمی دهد، زیر بار ظلم رفتن را نیز نمی پذیرد و آن را امری مذموم می شمارد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 25 آذر, 1395

نظرات

مسلمانان تولد پیامبر رحمت و مهربانی که همگان را به وحدت و یکپارچگی دعوت می کند ،بر جهانیان به ویژه مسلمانان مبارکباد

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.