متون آموزشی و تربیتی باید نسبت به اقتضائات زمان تغییر کند

حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی تغییر برخی محتوای کتب درسی تصریح کرد: معتقدم در امور تخصصی نباید افراد غیر متخصص ورود پیدا کنند.البته اظهار نظر کنند و نقد کنند اما حرف قاطع نزنند.

وی افزود: یک پزشکی احتمال دارد دارویی را بنویسد پس از مدتی دارو را تغییر دهد و یکی دیگر تجویز کند، ممکن است متن درسی هم سه سال جواب دهد اما سال چهارم به دلیل افزایش اطلاعات عمومی وآگاهی مردم دیگر آن محتوا پاسخگوی نیاز جامعه و مخاطبین نباشد.

وی تصریح کرد: 5 سال قبل یک مطلب برای فرهنگ سازی وارد کتاب درسی شده است، امروز شاهدیم آن مطلب در روزنامه ها و رسانه ها و فضای نیز فرهنگ سازی شده است و آنقدر ذکر می شود که این محتوا در کتاب درسی پیش پا افتاده به نظر می آید.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان بیان کرد: اگر محتواهای کتاب درسی تغییر می کند به این دلیل است تا یک متن غنی تر را وارد این کتب شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: باید متون آموزشی و تربیتی را نسبت به اقتضات زمان، محیط و مخاطب تغییر دهیم.

وی در ادامه به با کیفیت شدن محتواها و تصویرگری در کتب درسی نسبت به سال های گذشته گفت: طی سه سال گذشته محتوای آموزشی بر اساس برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین پیش می رود و قاعده مند شده است و برنامه ها و سیاست گذاری ها منطبق با اسناد بالا دستی است.

تاریخ خبر: 
شنبه, 29 آبان, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.