کیفیت تولید کتاب‌های درسی ایرانی با استاندارد‌های بین‌المللی منطبق است

حجت‌‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌ و برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات درباره وضعیت کتاب درسی سه سال گذشته اظهار کرد: برای ارزیابی فرآیند تولید کتاب درسی در سه سال گذشته به فرصت بیشتری نیاز داریم؛ اما معتقدم که وزارت آموزش و پرورش با سرعت و شتاب‌ مختلف در این حوزه همیشه یک گام به جلو در حرکت است.

وی افزود: در سه سال روی کار آمدن دولت یازدهم تولید برنامه‌ درسی ملی و سند تحول تولید محتوای آموزشی قاعده‌مند شده است؛ به‌عبارت دیگر همراه با راهنمای برنامه، سیاست‌گذاری مبتنی بر اسناد تولید می‌شود؛ بنابراین تنوع در موضوع، پیشبرد تولید با منطق موجب شده تا فرآیند تولید کتاب از حیث محتوایی و تصویر‌گری با کیفیت دنبال شود.

حجت‌الاسلام محمدیان درباره جایگاه کتاب‌های درسی ایران با استاندارد‌های جهانی ادامه داد: جریان فعلی تولید کتاب درسی در برخی موارد با استاندارد‌های جهانی منطبق و در برخی موارد دیگر در فاصله اندکی قرار دارد. تعدادی از کتاب‌های درسی تولید شده در نظام آموزش و پرورش ایران با کتاب‌های درسی کشور‌های پیشرفته قابل رقابت است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییر وزیر فرهنگ و ارساد اسلامی گفت: سیاست آموزش و پرورش مبتنی بر اسناد است به‌عبارت دیگر شاید در شیوه‌ و روش تفاوت‌هایی دیده شود اما آمد و ‌رفت افراد در این جریان تاثیر چندانی ندارد. بدنه وزارت آموزش و پرورش خود را به عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، اجرای سند تحول و برنامه‌های دولت موظف می‌دانند.

محمدیان در پاسخ به پرسشی درباره میزان مطالعه دانش‌آموزان از دو منبع روزنامه و کتاب اظهار کرد: دانش‌آموزان ابتدا اهل کتاب هستند و بعد مطبوعات و کتاب منبع اصلی سواد‌آموزی آن‌هاست؛ به‌عبارت دیگر از طریق کتاب با سایر مواد خواندنی آشنا می‌‌شوند.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 19 آبان, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.