ادبیات برنامه درسی ملی می تواند ساده تر باشد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: می شود برنامه درسی ملی را آسان تر از این نوشت و حرفها را راحت تر گفت ادبیات برنامه درسی ملی می تواند ساده تر باشد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان صبح روز چهارشنبه 28 مهرماه در جلسه بررسی و نقد برنامه درسی ملی که در محل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تشکیل شد و به ارائه پژوهشی از دکتر نادر سلسبیلی در خصوص مبانی برنامه درسی ملی اختصاص داشت گفت: گاهی ممکن است ما مبانی را قبول نداشته باشیم. نمی توانیم اصرار کنیم دیگران هم مثل ما فکر کنند. ولی اگر مبانی را پذیرفتیم باید ببینیم آیا راهبردها از این مبانی استخراج می شود یا خیر. اگر در راهبردها به اشتراک رسیدیم باید ببینیم اقدامات درست است یا نه.

وی افزود: اگر ما قبول کنیم که سند تحول باید مبنای برنامه درسی ملی باشد باید ببینیم برداشتهای موجود در برنامه درسی ملی مبتنی بر سندتحول است یا نیست. توصیه هایی که آقای سلسبیلی مطرح کردند فارغ از استدلالهای این پژوهش توصیه های خوبی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تاکید کرد: به نظر من هم می شود برنامه درسی ملی را آسان تر از این نوشت و حرفها را راحت تر گفت ادبیات برنامه درسی ملی می تواند ساده تر باشد. این توصیه من به عنوان یک همکار علمی است نه مدیر سازمان.

وی ادامه داد: برخی مبانی که ایشان در آن تاکید داشتند را قبول ندارم چون جامعه ما جامعه شیعی است. 98 درصد این ملت این مذهب را پذیرفته اند. اگر بگوییم نظام معیار نداریم و هر کس معیار خودش باشد آنوقت نمی شود آموزش و پرورش را اداره کرد.

محمدیان خاطرنشان کرد: چه کسی می گوید جهان بدون ایدئولوژی وجود دارد. ما هرگز پیروان ادیان دیگر را مجبور نکردیم در کتابهای درسی مطالب شیعی بخوانند ولی گاه تکرار برای تاکید است که برای ما ضرورت دارد.

در ادامه این برنامه میزگرد بررسی پژوهش فوق با حضور تنی چند از اساتید دانشگاه و اعضای شورای تدوین برنامه درسی ملی در محل سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی برگزار شد.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 29 مهر, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.