محمدیان: ایام عزاداری را با «موسوعه امام‌ حسین(ع)» سپری کنید/ منبعی ارزشمند با ارائه اسناد و مدارک مستدل

محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره پیشنهاد مطالعه آخر هفته به کتاب دوستان اظهار کرد: با توجه به روز‌های عزاداری حضرت ابا‌عبدالله‌(ع) به اهالی قلم و کتاب دوستان مطالعه مجموعه «تاریخ امام‌ حسین‌(ع)» یا «موسوعه الامام‌الحسین علیه‌السلام» را که به دو زبان عربی و فارسی تدوین شده پیشنهاد می‌کنم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: مجموعه «تاریخ امام‌ حسین‌(ع)» با توجه به ارائه اسناد و مدارک مستدل از قرن سوم هجری به بعد برای علاقه‌مندان و محققان منبعی مهم محسوب می‌شود.

محمدیان به کتابی که مشغول مطالعه آن است اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مشغول مطالعه مجلد‌های 14 و 21 مجموعه «تاریخ امام‌حسین‌(ع)» هستم. بیست و یکمین جلد این مجموعه به مباحثی مانند شخصیت، کلمات، کار‌ها و معجزات امام‌حسین‌(ع) اختصاص دارد.

وی ادامه داد: مجموعه «تاریخ امام‌حسین(ع)» نتیجه همکاری اکرم موسوی،‌ اعظم قادرسهی، اعظم فخر و نظارت علمی محمدرضا جعفری و حجت‌الاسلام محمدرضا‌حسینی جلالی و راهنمایی آیت‌الله سید عبدالعزیر طباطبائی است. نظارت فنی انتشار 14 جلد دوم این مجموعه را بر عهده داشتم. موسوعه 24 جلدی امام‌حسین(ع) زمستان سال 90 با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی رونمایی شد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش گفت: «موسوعه امام حسین‌(ع)» به همت دفتر انتشارات کمک آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و انتشارات مدرسه منتشر شده است.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 22 مهر, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.