یاد حسین علیه‌السلام الهام‌بخش همه عصرها و نسل‌هاست

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان در هشتمین روز از ماه محرم‌الحرام، ماه پیروزی خون بر شمشیر با اشاره به قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: یاد امام حسین علیه السلام دلها را جلا می دهد و نورانی می کند. این یادکرد که در قالب عزا داری و باران اشک تبلور می یابد، نشان می دهد که به او پیوسته و دلبسته ایم و با او قرابت عاطفی داریم، یعنی چیزی را که او دوست دارد، ما نیز دوست می داریم و از طرف دیگر مقابل آن چیزی هستیم که ایشان با آن مقابله کردند، چنانکه در زیارت می خوانیم«انی سلم لمن سالمک و حرب لمن حاربکم». یعنی با حسین علیه السلام همسنگریم و با دشمنانش می جنگیم و این جهاد ادامه دارد.

جهاد و شهادت امام حسین علیه السلام، دفاع از ارزشهای انسانس است. کسانی که فراتر از زمان و مکان خود به جهان می نگرند، گمشده خود را در وجود مقدس امام حسین علیه السلام می بینند و از دست دادن و تحمیل شهادت به وی را برای خود خسرانی عظیم می دانند. لذا بسیاری از اشخاصی که آشنایی اجمالی با امام حسین علیه السلام دارند از او درس می گیرند و در شجاعت و آزادگی الهام بخش تمامی معلمان آزاد اندیش جهان است.

وی افزود: اما امروز خطراتی این حرکت حیاتبخش انسانی را تهدید می کند. یکی تحدید است. به معنا که این حرکت جهانی را محدود به زمان و مکان خاصی (سال 61 هجری قمری) بدانیم، این ظلم بزرگی است. در حالی که فضایل ایشان مانند رودی خروشان در همه اعصار و قرون ساری و جاری است. لذا همه جهانیان شهادت ایشان را خسرانی عظیم برای انسانیت می دانند.

محمدیان اضافه کرد: او را ثارالله نامیده اند، چون خداوند منتقم خون اوست و نیز از خداوند طلب می کنیم در زمره طالبین و منتقمین خون حسین علیه السلام قرار بگیریم.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 20 مهر, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.