پیشگام در منطقه با تولید 40 میلیون نسخه مجلات رشد
وی تخصیص 10 تا 20 درصد تولید محتوای کتب درسی به استانها و معلمین را گامی در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ترغیب معلمان به نوشتن و تقویت روح مشارکت آنان در تولید محتوا ارزیابی کرد و اضافه نمود: این محتوا با توجه به مقتضیات منطقه و نیاز دانش آموزان با تشخیص معلم تهیه می شود.
دکتر محمدیان فرایند برنامه ریزی آموزشی را امری پیچیده خواند و اضافه کرد: این کار مبتنی بر سند تحول، نیازهای ضروری کشور و عطف توجه به سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، مصوبات مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش، مطالعات کارشناسی، نیازهای فردی و اجتماعی خانواده و حوزه صنعت و خدمات صورت می پذیرد.
وی با بیان این مطلب که 30 سال بود تغییری در کتابهای درسی رخ نداده افزود: ولی الان همت آن است که هر 5 سال کتاب ها بازنگری و به روزآوری شود.
معاون پژوهشی وزیر با اشاره به برگزاری 12 برنامه بزم اندیشه از سال گذشته تا کنون و دعوت از صاحب نظران آشنا به مسائل اجتماعی و آموزش و پرورش، آن را فرصتی مغتنم به منظور هم اندیشی، تعاطی آراء و بهره مندی از اندیشه صاحب نظران عنوان کرد و اضافه نمود: من و آقای صالحی امیری بر این باوریم که آموزش و پرورش به جهت گستره نفوذ و اهمیت جایگاه آن دارد می تواند در کنار سه قوه به عنوان قوه چهارم دیده شود.
منبع خبر:
- 1334 مرتبه بازدید
نظر دهید