باید از متخصص ترین افراد در دوره ابتدایی استفاده شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان در آئین تکریم و تجلیل از 156 معلم شایسته و برتر استان مرکزی با اشاره به جایگاه والای معلم در نظام اسلامی افزود: معلمان به عنوان عنصر اصلی تعلیم و تربیت به دانش آموزان خدمات آموزشی ارائه می‌دهند و در این رابطه دوره ابتدایی به دلیل تاثیر گذاری در شکل گیری شخصیت دانش آموز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با استناد به سخنان چند تن از مراجع عظام که معلمی را "مصداق جهاد فی سبیل الله" دانسته اند، اضافه کرد: در این جهاد علمی و معنوی باید از دارندگان بالاترین تجربه و تخصص ها در دوره ابتدایی استفاده کرد.
وی آموزش و پرورش را بزرگترین و تاثیر گذارترین نهاد در هرکشور توصیف کرد که وظیفه تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارد. زیرا دانش آموختگان آن یا روانه دانشگاه و یا بازار کار می شوند، به همین دلیل، موفقیت در انجام وظایف وماموریت هایش، نیازمند همکاری، هماهنگی و مشارکت سایر دستگاه ها و خانواده هاست.
وی فعال سازی نهادهای مدنی و شوراهای مدارس و مناطق را گامی موثر در جهت توسعه مشارکت های مردمی توصیف کرد که به پویایی هرچه بیشتر نظام آموزشی می انجامد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 26 ارديبهشت, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.