آموزش و پرورش مهمترین مرکز تربیت نیروی انسانی کشور است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در آئین تکریم و تجلیل از معلمان برتر استان اظهارکرد: معلمان به عنوان عنصر اصلی تعلیم و تربیت به دانش آموزان خدمات آموزشی ارائه می دهند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ، ملت سازی، دولت سازی و نظام سازی را سه وظیفه نهاد آموزش و پرورش در جامعه برشمرد و تصریح کرد: دانش آموزان با زبان ها و طایفه های مختلف در آموزش و پرورش با قرار گرفتن زیر یک چتر واحد می آموزند که فرزندان ایران هستند و در این نهاد همه به عنوان یک ملت شکل می گیرد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین مرکز تربیت نیروی انسانی دانش آموزان را تربیت و در اختیار دانشگاه ها قرار می دهد و ثمره کار این نهاد آموزشی و مراکز آموزش عالی کشور تحویل دولت شده و وظیفه هدایت کشور و دولت را برعهده می گیرند.

محمدیان نظام سازی را از دیگر وظایف مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: پایه و اساس نظام های اجتماعی، فرهنگی، سلامت و اقتصادی از این نهاد آموزشی شکل گرفته و در سطح جامعه گسترش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: معلمان به عنوان الگوی عملی تربیت نسل آینده نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور در برعهده دارند و توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه به واسطه آنان ایجاد می شود و توسعه مشارکت در منابع در کنار مشارکت در اختیارات و تصمیم گیری ها در مراکز آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: تعامل آموزش و پرورش با سازمان های دیگر باید در راستای اهداف آموزشی و پرورشی باشد.

تاریخ خبر: 
جمعه, 24 ارديبهشت, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.