حفظ قداست معلم برای تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان ظهر امروز در همایش استانی بزرگداشت مقام معلم در استان مرکزی با اشاره به جایگاه والای مقام معلم اظهار کرد: شغل معلمی قداست ویژه‌ای دارد و باید مواظب باشیم تا این قدسیت نشکند.

وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت یک نظام فرادستگاهی است، بیان کرد: سه وظیفه مهم از قبیل جامعه‌سازی، تربیت نیروی انسانی و نظام‌سازی در نظام تعلیم و تربیت برای معلمان بیان شده است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش کشور خاطرنشان کرد: مرجعیت فکری فرهنگی معلم باید بازگردانده شود و این مهم جز با حفظ منزلت اجتماعی اتفاق نمی‌افتد.

محمدیان افزود: حفظ منزلت اجتماعی به دست خود معلم است و از این طریق است که صلاحیت حرفه‌ای وی افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مهم برشمردن منزلت اجتماعی برای جامعه معلمی تصریح کرد: معلمی که کم توان باشد، از لحاظ حرفه‌ای منزلت اجتماعی خود را تنزل می‌دهد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش پرداختن به موضوع معیشت معلمان را بسیار مهم خواند و گفت: آموزش و پرورش باید به این گونه مسائل توجه کند.

محمدیان با اشاره به نقش مهم افزایش دانایی معلمان در پاسخگویی به دانش‌آموزان بیان داشت: معلمین باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا برده و خود را با نظام جدید تطبیق دهند.

وی افزود: باید از تلاش‌‌های دولت در این سال‌ها که به تعبیری برخی خشکسالی مالی است، برای اجرایی کردن فاز اول نظام رتبه بندی تشکر کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش کشور تأکید کرد: باید به جایگاه پژوهش‌گری محققان، اعضای هیأت علمی و معلمان در کشور توجه شود.

محمدیان اظهار داشت: حیف است عنوان معلمی با کم مطالعه کردن خدشه‌دار شود و دانش آنها به اندازه دانش کتاب‌های گاج و قلم‌چی باشد.

وی با اشاره به اهمیت فعال بودن انجمن‌های علمی معلمان اظهار کرد: در تولید محتواهای آموزشی به طور قطع باید از همکاری معلمین بهره‌مند شد و بهتر است معلمان به عضویت باشگاه معلمان نویسنده درآیند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: نه تنها معلمان نمونه و شایسته، بلکه سایر معلمان باید تجربه‌های خود را گردآوری کنند و به چاپ رسانند.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 21 ارديبهشت, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.