حفظ قداست معلم برای تعلیم و تربیت آیندهسازان کشور ضروری است
وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت یک نظام فرادستگاهی است، بیان کرد: سه وظیفه مهم از قبیل جامعهسازی، تربیت نیروی انسانی و نظامسازی در نظام تعلیم و تربیت برای معلمان بیان شده است.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش کشور خاطرنشان کرد: مرجعیت فکری فرهنگی معلم باید بازگردانده شود و این مهم جز با حفظ منزلت اجتماعی اتفاق نمیافتد.
محمدیان افزود: حفظ منزلت اجتماعی به دست خود معلم است و از این طریق است که صلاحیت حرفهای وی افزایش پیدا میکند.
وی با اشاره به مهم برشمردن منزلت اجتماعی برای جامعه معلمی تصریح کرد: معلمی که کم توان باشد، از لحاظ حرفهای منزلت اجتماعی خود را تنزل میدهد.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش پرداختن به موضوع معیشت معلمان را بسیار مهم خواند و گفت: آموزش و پرورش باید به این گونه مسائل توجه کند.
محمدیان با اشاره به نقش مهم افزایش دانایی معلمان در پاسخگویی به دانشآموزان بیان داشت: معلمین باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا برده و خود را با نظام جدید تطبیق دهند.
وی افزود: باید از تلاشهای دولت در این سالها که به تعبیری برخی خشکسالی مالی است، برای اجرایی کردن فاز اول نظام رتبه بندی تشکر کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش کشور تأکید کرد: باید به جایگاه پژوهشگری محققان، اعضای هیأت علمی و معلمان در کشور توجه شود.
محمدیان اظهار داشت: حیف است عنوان معلمی با کم مطالعه کردن خدشهدار شود و دانش آنها به اندازه دانش کتابهای گاج و قلمچی باشد.
وی با اشاره به اهمیت فعال بودن انجمنهای علمی معلمان اظهار کرد: در تولید محتواهای آموزشی به طور قطع باید از همکاری معلمین بهرهمند شد و بهتر است معلمان به عضویت باشگاه معلمان نویسنده درآیند.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: نه تنها معلمان نمونه و شایسته، بلکه سایر معلمان باید تجربههای خود را گردآوری کنند و به چاپ رسانند.
منبع خبر:
- 1592 مرتبه بازدید
نظر دهید