ورود یا عدم ورود «برجام» به کتب درسی دانش‌آموزان

حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص اینکه آیا برجام به کتب درسی می‌رود یا خیر، اظهار داشت: کتابهای درسی تابع سیاست‌های تعلیم و تربیت هستند.

وی افزود: دانستن آنچه برای دانش‌آموزان ضروری باشد و در چارچوب کتب درسی باشد مطرح می‌شود که آیا این موضوع وارد کتب درسی شود یا خیر.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه آنچه که در حد اطلاعات عمومی و در حد ژورنال مطرح می‌شود امکان ورود اینگونه مطالب به کتب درسی را ندارد، گفت: به مقوله‌هایی که به نظر می‌رسد روزانه مطرح می‌شوند و در بدو امر مهم و غیر مهم باشد و آثار آن بعداً مشخص شود، به عنوان نکته تاریخی در آینده در کتب درسی به آنها اشاره می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در هنگام جنگ تحمیلی در همان زمان هیچ مطلبی به کتب درسی نیامد و پس از اتمام جنگ که آثار آن مشخص شد موارد مهم و موثر آن به کتب درسی وارد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه به عنوان نمونه اگر تحریم‌های ظالمانه 10 سال دیگر برداشته شود می‌توان عوامل موثر در برجام را بررسی کرد، تصریح کرد: برخی اسناد مربوط به برجام سری و محرمانه است و نمی‌توان درباره آنها در کتب درسی صحبت کرد؛ ضمن اینکه کتاب درسی روزنامه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان اضافه کرد: ورود برجام به کتب درسی نیازمند گذشت زمان است و در آینده برخی اسناد از طریق مذاکره کنندگان روشن می‌شود و آن موقع باید در کتب درسی درباره اینکه ایران با 6 کشور قدرتمند جهان سر یک میز مذاکره کرد و ترفندها و شگردهای آن بیان و پیروزی برای کشور به دست آمد اشاره داشت و از آن درس آموخت.

تاریخ خبر: 
جمعه, 27 فروردين, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.