نیروی انسانی آموزش و پرورش در راستای تحول بنیادین ساماندهی می شود

رئیس ستاد اجرایی تحول بنیادین آموزش وپرورش :
نیروی انسانی آموزش و پرورش در راستای تحول بنیادین ساماندهی می شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان افزود: این ساماندهی با رعایت کیفیت آموزشی ، ملاحظه پراکندگی دانش آموزان و تراکم بهینه خواهد بود.
دکتر محمدیان خاطر نشان کرد : ستاد اجرایی تحول بنیادین تا امروز 49 جلسه برگزار کرده و شورای تحول بنیادین نیز در هر ماه یک جلسه شورای معاونان وزارتخانه را به خود اختصاص داده است .
وی افزود : ستاد اجرایی علاوه بر این که مباحث مربوط به تحول و اقدامات مرتبط با آن را بررسی و تصمیم سازی می کند ، پاسخگوی پرسش ها و ابهامات کمیته اجرایی استان ها نیز هست .
دکتر محمدیان با تاکید بر این که در سطح استان ها ‌کمیته اجرایی تحول بنیادین به ریاست مدیرکل تشکیل شده است ، اظهار کرد : ستاد اجرایی در سال جاری ، به بررسی چند موضوع مهم مانند ساماندهی فضا و تجهیزات ، ساماندهی نیروی انسانی و طراحی دوره های آموزش معلمان ، توزیع و تدوین مواد آموزشی و کمک آموزشی و همچنین اصلاح قوانین ومقررات مربوط به دوره های تحصیلی جدید التاسیس پرداخته است.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد : در برنامه آموزشی معلمان ، علاوه بر آموزش های حضوری ، آموزش های غیرحضوری نیز پیش بینی شده است که از طریق تولیدات الکترونیکی برخط و غیر برخط خواهد بود .
دکتر محمدیان یکی از موضوع های مهم در برنامه درسی جدید نظام تحولی را مختص حوزه یادگیری آداب و مهارت زندگی دانست و افزود : این حوزه یادگیری عهده دار عملیاتی کردن مطالبه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در تحقق سبک زندگی ایرانی واسلامی خواهد بود.
وی افزود : در این راستا،‌ آموزش سبک زندگی در دوره ابتدایی به صورت تلفیقی و در دوره متوسطه به عنوان یک درس مستقل پیش بینی شده است.
رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین ، متذکر شد : روش و شیوه های زندگی اسلامی و ایرانی تنها محدود به رفتارهای فردی و روابط شخصی افراد نیست ، بلکه در این حوزه ، زندگی اسلامی و ایرانی در ساحت های مختلف اعتقادی ،‌اجتماعی ،‌بهداشتی ،‌زیستی ، اقتصادی و سیاسی نیز پیگیری می شود.
دکتر محمدیان ، یکی دیگر از حوزه های یادگیری را حوزه کار و فناوری عنوان کرد و افزود : این حوزه مأموریت دارد در ساحت اقتصادی ،‌دانش آموزان را نسبت به کار وکارآفرینی و کسب معیشت حلال و آشناشدن با یک مهارت شغلی سودمند،آماده کند.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 20 اسفند, 1391

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.