درسهای عاشورا روز به روز نو می شود

نور خبر: امام حسین علیه السلام و عاشوراء همانند ثقل اکبر، قران کریم، ظاهر و باطنی دارد و هر بطن از آن بطنی دیگر دارد که مشحون از راز و رمز است و با گذشت زمان و تأمل در آن، اسرار نهفته ی آن کشف می گردد.

آیةالله محمدیان تبریزی در مراسم سوگواری روز هشتم محرم در مسجد نور اظهار کرد: درسهای عاشورا روز به روز نو می شود و فضای فکری و رفتاری دلباختگان حسینی را توسعه می بخشد و الهام بخش همه ی کسانی می شود که در صدد دست یابی به زندگی انسانی، شرافتمندانه و به دور از ظلم و ستم و ذلت هستند. ایشان افزودند در فرهنگ حسینی زیستن به قیمت ملکوک و مخدوش شدن حیثیت و ارزشهای والای انسانی، روا و شایسته نیست.
آیة الله محمدیان تبریزی با اشاره به شخصیت حضرت علی اکبر علیه السلام اظهار کرد؛ شناخت اصحاب امام حسین علیه السلام بویژه بزرگانی همانند علی اکبر یا حضرت ابوالفضل علیهماالسلام با نگاه سطحی امکان پذیر نیست و ضرورت دارد درباره ی آنان به فرمایشات معصومین علیهم السلام توجه کرد. این جمله ی حضرت اباعبدالله علیه السلام به هنگام عزیمت علی اکبر به میدان سخنی از باب تعارف و ابراز عاطفه ی پدرانه نیست که فرمودند : " خدایا شاهد باش جوانی را به میدان می فرستم که شبیه ترین مردم خَلْقاً و خُلْقاً و مَنْطِقاً به رسول خدا صلی الله علیه و آله است." از این جمله ی کوتاه عظمت علی اکبر معلوم می شود، رسول خدا به لحاظ آفرینش و خلق در نهایت اِستواء و به جهت خُلق مصداق إِنَّکَ لعلی خُلقٍ عظیم و از حیث منطق و کلام وَ ما یَنْطقُ عَنِ الهوی إِنْ هو إلّا وحی یوُحی است. با توجه این نشانه هاست که می توان ادعا کرد علی بن الحسین، علی اکبر شبه معصوم یا تالی تلو معصوم است و جا دارد همراه با معصوم علیه السلام به آن بزرگوار سلام داد.
دکترمحمدیان تاکید کرد محبت پایدار محبت مبتنی بر معرفت است که ارتباط انسان را با اولیاء الهی همیشگی می کند و موجب تولای سازنده و اثربخش می شود و چنین موالاتی در لحظه های خطر نجات بخش و امید آفرین است . وی افزود کسانی که در مسیر دینداری و انقلابیگری از اسلام و انقلاب و ولایت می برند محبت مبتنی بر معرفت و یا معرفت توأم با محبت را ندارند.
این مجلس با ذکر مصائب شهدای کربلا و سینه زنی و دعا به شهدای انقلاب و جان باختگان منا همراه بود.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 30 مهر, 1394

نظرات

السلام علی الحسین
السلام علی علیّ بن الحسین
السلام علی اولاد الحسین
السلام علی أنصار الحسین

عاشورا مکتب چگونه زیستن است ،یاد می دهد که سبک زندگی اسلامی چیست و مسلمان واقعی چگونه باید زندگی کند . حسین علیه السلام می آموزد که در روزگار نتوانستن ها و در دوران حکومت ظلم و جور چگونه مرگی شایسته ی مسلمانی است و پیام آن آزاد مرد بزرگ این است : أنی لا اری الموت إلاّ السّعادة و الحیاة مع الظالمین إلاّ برماً

Pages

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.