نهاد علمی، اگر زایش فکری نداشته باشد، فنا شدنی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان در جمع اعضای هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: دو فعالیت اساسی تربیت دانشجو و تجاری سازی یافته های پژوهشی در ماندگاری پژوهشگاه موثر خواهد بود.

وی با اشاره به کلاس های درس امام صادق علیه السلام، اضافه کرد: یکی از دلایل ماندگاری نام این بزرگوار تربیت بیش از 4000 شاگرد است که هریک از آنان در عرصه های دینی، علمی و فرهنگی منشاء اثر بوده اند.

دکتر محمدیان با ذکر نام دانشمندانی چون رازی، ابن سینا، فارابی و... افزود: رمزماندگاری نام این بزرگان نیز در تاریخ علم جهانی، تولید فکر و اندیشه نو بوده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، اعضای هیات علمی را به کار و تلاش بیشتر فراخواند و اضافه کرد: انجام تحقیقات ویترینی راه به جایی نمی برد، بلکه باید متناسب با نیاز جامعه بوده و جنبه های کاربردی و تجاری سازی، آن نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید جرئت و جسارت علمی داشت و یافته های پژوهشی را به نظریه و تئوری تبدیل کرد. یکی از انتظارات من از پژوهشگاه فعال کردن کرسی های نظریه پردازی است.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 14 مهر, 1394

نظرات

زایش فکری، نظریه پردازی و....، همه نیازمند فضای باز فکری و اندیشه رها...،عاری از تعصب و محدودیت های اضافی و خسته کننده است.

استاد عزیز ،شما بهتر می دانید که باند بازی و دسته بندی ها از دستیابی به هدف باز می دارد مخصوصا پژوهش برای پول و ... همه آفت آزاد اندیشی و نظریه پردازی عاری از تعصب است خواهش می کنم به این موضوع به ویژه درباره باندبازی و قرار گرفتن همه اختیارات پژوهشی در دست چند نفر توجه بفرمایید.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.