تلاش همه خدمتگزاران در آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام‌محمدیان در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان کرمان‌ اظهار داشت: تلاش همه خدمتگزاران در آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است و دستگاه تعلیم و تربیت عهده‌دار این است که پرده‌ها را از روی فطرت بردارد و تاثیر آن را در انسان عمق ببخشد.
وی ادامه داد: ارتقای فطرت با پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق صورت می‌گیرد و آموزش و پرورش باید در راستای عمق‌بخشی و ارتقای آن تلاش کند.
محمدیان افزود: 11 حوزه یادگیری در آموزش و پرورش پیش‌بینی شده که آموزه‌ها باید در آن راستا تغییر کنند. تفکر و حکمت نخستین مسئله‌ای است که در آموزش و پرورش باید اتفاق بیافتد، اندیشیدن و کشف مجهولات و پیدا کردن راه‌حل‌ها در حوزه تعلیم و تربیت باید رخ دهد.
وی بیان کرد: قرآن و معارف اسلامی در آموزش و پرورش نکته مهمی است که دانش‌آموزان باید با آن انس بگیرند و با تامل آن را به کار گیرند.
محمدیان خاطرنشان کرد: زبان و ادبیات فارسی، ریاضیات، علوم تجربی، مطالعات انسانی و علوم اجتماعی، بهداشت، فرهنگ و هنر، کار و فناوری، آداب و مهارت‌ زندگی از دیگر موارد مدنظر در حوزه یادگیری است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه کلاس و محیط یادگیری باید متنوع باشند، گفت: تنها محل درس محیط یادگیری نیست، اطراف مدرسه، کارگاه و ... نیز می‌توانند در یادگیری موثر باشند که در این نگرش کار معلم و مدیر تغییر می‌کند.
محمدیان اظهار داشت: معلم کارمند 44 ساعت کار حضور فیزیکی نیست، بلکه بخشی از ساعات وظایف تدریس و بخشی فکر، تحقیق و مشاوره به دانش‌آموزان است.
وی عنوان کرد: معلمان باید شرایط ورود به آموزش و پرورش متناسب با سند تحول بنیادین باشند و این کار تنها از مسیر دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.
محمدیان گفت: آموزش و پرورش در موقعیتی است که رسیدن به بلندای ترقی و تعالی کشور مرهون توجه به این مجموعه است.
معاون پژوهش وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: از سال آینده تمام کتاب‌های پایه سوم ابتدایی و درس‌هایی از مقطع اول متوسطه که ریشه در دروس ابتدایی ندارد به طور کامل تغییر می‌کنند.
محمدیان تصریح کرد: یکی از کارهایی که باید انجام دهیم و روی آن تحقیق شود، هوشمندسازی و به کار‌گیری فناوری‌های رایانه‌ای است.
وی خاطرنشان کرد: پژوهش در آموزش و پرورش یک امر ضروری است و هیچ کاری بدون تحقیق به ثمر نمی‌نشیند.
محمدیان گفت: کارهای پژوهشی هر چند اندک باید بزرگ دیده شود و آنها را ارج نهیم، بسیاری از کشف‌ها‌ ‌و نظریه‌پردازی‌های بزرگ با توجهات کوچک اتفاق می‌افتد.

 

منبع خبر : اداره کل آموزش و پرورش کرمان

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 14 اسفند, 1391

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.