رمضان، ماه سوزاندن گناهان را مغتنم بدارید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان در سخنانی کوتاهی که پس از اقامه نماز ظهر در نمازخانه سازمان ایراد نمود، با اشاره به حدیثی از قول نبی اکرم (ص) که فرمود: «انما سمى الرمضان لانه یرمض الذنوب; ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را مى سوزاند.» اضافه کرد: ماه مبارک رمضان، ماه توبه به درگاه خداوندی و ماه سوزاندن گناهان است.

وی افزود: اگر کسانی موفق بوده اند گناهان خود را بسوزانند، فبها وگرنه باید از این چند روز فرصت باقیمانده استفاده شود. در روایتی آمده هر شب ماه رمضان خداوند فوجی از گنهکاران را مورد عفو و رحمت خود قرار می‌دهد تا اینکه در شب عید فطر که «لیلة الجوائز» می باشد برابر با تمامی شبهای ماه رمضان (از آغاز ماه تا پایان ماه مبارک رمضان) گناه بخشیده می شود. هر شب به صورت تصاعدی اضافه می شود تا شب عید فطر به اوج خود می رسد و باید این فرصت را مغتنم بداریم و از فیض آن بهره مند شویم.
از درگاه باریتعالی بخشش خطاها و گناهان را مسالت دارم .

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 24 تير, 1394

نظرات

استاد عبادت هایتان قبول درگاه حق تعالی ، پیشاپیش عید تان مبارک

حاج آقا عبادتها قبول ولی خواهش می کنم حداقل هفته ای یک کلاس درس و یا یک گفتگوی فکری اعتقادی در نماز خانه سازمان داشته باشید ،با تشکر

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.