کتاب های پایه سوم ابتدایی در سال تحصیلی آینده جدیدالتالیف خواهد بود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈمحی الدین بهرام محمدیانˈ روز پنجشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: تغییر کتاب های درسی پایه های اول و دوم ابتدایی نیز انجام شده است که نتیجه آن را دیدیم.

وی ادامه داد: کتاب های درسی زبان و عربی پایه اول راهنمایی نیز جدیدالتالیف خواهد بود.

وی اظهار کرد: کتاب کار و فن آوری نیز به عنوان جایگزین کتاب حرفه و فن و مطالعات اجتماعی به عنوان جایگزین کتاب های تاریخ، جغرافیا و مطالعات اجتماعی در سال تحصیلی جدید ارایه خواهد شد.

حجت الاسلام محمدیان، گفت: کتاب های ریاضی، علوم، ادبیات و قرآن نیز متناسب با پایه ششم ابتدایی بهسازی و غنی سازی شده است.

وی بیان کرد: یکی از فعالیت های مورد نظر آموزش و پرورش، هوشمندسازی و بکارگیری فناوری اطلاعات (فاوا) در فرآیند یاددهی و یادگیری در مدارس است.

وی پژوهش در آموزش و پرورش را یک ضرورت و نیاز دانست و گفت: ایجاد تغییر در آموزش و پرورش بدون پ‍ژوهش و بررسی تمامی جوانب آن، فاجعه آمیز است و اگر فردی بدون تامل و بررسی جوانب کار، تصمیمی بگیرد، جفا کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، حیات طیبه به عنوان یک هدف ترسیم و راه دستیابی به آن نیز شکوفایی فطرت عنوان شده است.

وی ادامه داد: پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق در ارتقای فطرت تاثیرگذار است.

وی به چهار عنصر ارتباطی برای رسیدن به عناصر ارتقای فطرت انسان اشاره و بیان کرد: ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با خلق و ارتباط با خلقت از جمله این موارد است.

حجت الاسلام محمدیان، گفت: 11 حوزه یادگیری از جمله تفکر و حکمت، قرآن و معارف، زبان و ادبیات فارسی، ریاضیات، علوم تجربی، علوم اجتماعی، بهداشت و سلامت، تربیت بدنی، فرهنگ و هنر، کار و فناوری و آداب و مهارت زندگی به منظور تحقق آموزه هایی برای داشتن حیات طیبه پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، چگونه زیستن باید به دانش آموزان ارایه شود که این موضوع در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سبک زندگی ایرانی و اسلامی عنوان شده است.

در ادامه این آیین از معلمان پژوهشگر، دانش آموزان پژوهنده و برگزیدگان جشنواره های مختلف تجلیل شد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 10 اسفند, 1391

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.