آموزش و پرورش می تواند در مدیریت راهبردی فرهنگی اثرگذار باشد

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دکترمحمدیان اظهار کرد: با توجه به مأموریت دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه ملت سازی، دولت سازی و نظام سازی گفت: آموزش و پرورش در فرایند باز طراحی و اصلاح و ارتقای شئون و مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور با توجه به شرایط و مقتضیات ملی و جهانی نقش مؤثرتری دارد و در مدیریت راهبردی فرهنگی کشور امکان نقش‌آفرینی در سازمان دهی و تقسیم کار ملی برای این دستگاه تدارک شود.

محمدیان افزود: در برنامه درسی ملی بر پنج عنصر تعقل، ایمان، علم، اخلاق و عمل به جد تأکید شده است و عقل به‌عنوان حجت درونی بستر ساز و کارآمدی جریان حجت بیرونی است، توجه به شکوفایی عنصر عقلانیت موجب توسعه و بسط حیات طیبه در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌شود.

وی گفت: توجه به بالندگی عنصر عقلانیت، نصاب بصیرت اجتماعی، سیاسی و تدبیر معیشت و خردورزی دینی را وسعت خواهد بخشید و بنیادی‌ترین هسته فرهنگ و تمدن اسلامی و پشتوانه نظری و عملی اقتدار و استقلال نظام جمهوری اسلامی و تعاملات داخلی و بین‌المللی شکل خواهد گرفت.

محمدیان اضافه کرد: بر این اساس است که ما به اجرای کامل سند تحول پافشاری می‌کنیم و معتقدیم آموزش و پرورش گرفتار در ساختارهای تحمیلی و خو گرفته با مبانی فکری غیراسلامی و مغایر با فرهنگ ایرانی نمی‌تواند تربیت نسل برای خلق آینده بهتر باشد.

آموزش و پرورش دین‌مدار، فرهنگ‌محور که بر بستر پژوهش و آموزش به تربیت نسل می‌پردازد، خواهد توانست عدالت، تعاون، مشارکت مردم، خلاقیت و نوآوری، اعتدال و عقلانیت را به ارمغان آورد.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 19 خرداد, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.