گلایه اولیاء از سختی کتب درسی و توصیه آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: امسال در راستای برنامه درس ملی و پیرو تغییرات سال‌های قبل، کتب پایه‌های پنجم و نهم جدیدالتالیف هستند.

وی افزود: علاوه بر تولید کتب درسی، راهنمای معلمان و بسته‌های نرم افزاری برای مقاطع مختلف در حال آماده‌سازی است و برای معلمان این دو پایه کلاس‌های آموزشی ضمن خدمت به منظور آشنایی با نحوه تدریس کتب جدیدالتالیف در تابستان ترتیب داده می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کتب درسی از زیر چاپ در آمده‌اند، گفت: بخش دیگری از کتب پس از پایان اعتباربخشی‌ها به زیر چاپ می‌روند.

محمدیان با اشاره به اینکه ممکن است در سال‌های اول تدریس برخی معلمان و خانواده‌ها از سختی کتب جدیدالتالیف گلایه کنند، گفت: این اتفاق طبیعی است چون با این کتب برای اولین بار آشنا می‌شوند و برای رفع سختی و ابهامات به همکاران دبیر توصیه می‌کنم حتما در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت شرکت کنند و خانواده‌ها با معلمان پایه پنجم و نهم جلسات مشترکی داشته باشند.

وی افزود: بویژه پدر و مادرها که با کتب قدیمی درس خوانده‌اند، چون کتاب‌ها و روش‌های تدریس تغییر کرده باید حتما کتب را مطالعه کنند و با معلم فرزندشان در ارتباط باشند.

تاریخ خبر: 
شنبه, 2 خرداد, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.