بسیج علاوه بر تشکل، یک تفکر است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محی الدین بهرام محمدیان در جلسه شورای مدیران پایگاه های بسیج شهید موسوی و پیامبر اعظم (ص) در سالن همایش های سازمان برگزار شد، با بیان مطلب فوق افزود: هر تشکلی مبتنی براندیشه است و اگر بخواهیم پایه های آن را مستحکم کنیم، ابتدا باید پایه های فکری آن را تقویت نماییم و این تفکر باید بر سایر امور غلبه داشته باشد.

وی با ملازم خواندن تشکل و تفکر اضافه کرد: تفکر بسیجی بدین معناست که همه به دور از تکلف های رایج اداری با یکدیگر برای پیشبرد اهداف والای انقلاب و سازمان تلاش کنند. این سبب می شود با هم افزایی ایجاد شده کارها سریع تر و بهتر جریان پیدا کرده و پیش برود.

محمدیان با یادآوری خاطرات روزهای اول انقلاب خود افزود: سال 1357 در حالی که فقط 16 سال داشتم به عضویت کمیته و سپاه درآمدم و در سال1359 عضو شورای فرماندهی سپاه تبریز شدم.

وی تفکر بسیجی را حذف زواید دست و پاگیر و حاکمیت اخلاق تعریف کرد و اضافه نمود: در چنین شرایطی کارها بسیار سریعتر پیش می رود.

رئیس سازمان مدیران را به سازماندهی مجدد اعضای بسیج و طبقه بندی آن ها در گروه های عادی، فعال و ویژه فراخواند و اضافه نمود: همه باید خود را بسیجی بدانند و به دور از تکلف، اخلاق بسیجی یعنی ایثار، تقدم دیگران برخود، امر به معروف و نهی از منکر، جدیت در کار، کار نیکو انجام دادن را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

وی با اشاره به بیانات امام علی علیه السلام که فرمود«اعینونی بورع و سداد» حضار را به رعایت اخلاق حرفه ای و موازین قانونی دعوت و اضافه نمود: اگر سداد باشد، مشکلی پیش نمی آید. باید با استفاده از روش های علمی، بسیجی وار برای تحقق اهداف سند تحول، تقویت هویت اسلامی- ایرانی، حفظ روحیه انقلابی، تلاش کرد.

محمدیان با بیان خاطره ای از ملاقات خود با مقام معظم رهبری اضافه کرد: وقتی از دشواری ماموریتی سخن گفتیم، معظم له فرمودند: آنقدر باید کار کنیم که از پا بیافتیم. ما عرق می ریزیم در حالی که آن ها خون پاکشان را در طبق اخلاص تقدیم معبود کردند.

وی با تاکید بر ضرورت حضور فعال بسیجیان در فعالیت های دینی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، در عین حال آنان را از سیاسی کاری بر حذر داشت و اضافه نمود: یکی از آسیب های جدی همین سیاسی کاری هاست. بسیجی باید صاحب تفکر، تدبیر و عقلانیت باشد، نه پیروی از این گروه یا آن دسته.

معاون پژوهشی وزیر مدیران شوراها را به برگزاری مانورهای مختلف با هدف ایجاد آمادگی و تقویت روحیه و هویت بسیجی توصیه و اضافه نمود: راه اندازی تورهای علمی که ماهیت بسیجی داشته باشند، همایش تجلیل از پیشکسوتان بسیج، دیدار با خانواده های معظم شهدا و... را گامی موثر در جهت حفظ روحیه بسیجی و ایجاد انس و الفت بین اعضاء توصیف کرد.

وی با استناد به آیات قرآن کریم سه عامل تحریف، حرام خواری و تنوع طلبی های اقتصادی را موجب آسیب رسانی به تفکر بسیجی دانست و اظهار امیدواری کرد با استفاده از سازوکارهای علمی برای نهادینه کردن تفکر بسیجی گام های موثری برداشته شود.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 28 اسفند, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.