تبلت‌های غیر مجاز دانش‌آموزی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی گفت:‌ هیچ مجوزی برای ساخت تبلتی با عنوان تبلت دانش آموزی به هیچ سازمانی داده نشده است و ما فقط به برخی از نرم افزارهای آموزشی قابل نصب در تلفن همراه و تبلت مجوز داده‌ایم.
حجت الاسلام و المسلمین بهرام محمدیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما (واحد مرکزی خبر) افزود: آنچه قرار است به عنوان ابزار و رسانه آموزشی در مدارس استفاده شود باید استانداردسازی شود که این موضوع در رابطه با تبلت‌های دانش‌آموزی هنوز انجام نشده است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی از اجرای آزمایشی طرح تبلت دانش آموزی در برخی مدارس از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: ‌اجرای این طرح نیز بدون تولید تبلت های استاندارد امکان پذیر نخواهد بود.
محمدیان افزود‌: ما نباید آموزش و پرورش را به بازاری گره بزنیم که هزینه های سنگین ایجاد کند و بعد نتوانیم از عهده پاسخگویی آن برآییم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی خبر برخی خبرگزاری درباره ورود تلفن همراه به مدارس را نیز تکذیب کرد و گفت: در شورای عالی آموزش و پرورش در این باره هیچ بحث جدیدی نشده و همچنان ورود تلفن همراه به مدارس ممنوع است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی افزود: به دانش آموزان از سال آینده کد رمز جدیدی داده می شود که می توانند از طریق شبکه های آموزشی رشد به محتوای آموزشی متناسب با مطالب درسی دسترسی پیدا کنند.
محمدیان ادامه داد: با هماهنگی وزارت ارشاد بنا داریم وسایل آموزشی از جمله کتاب‌های کمک درسی استاندارد را به هولوگرام تجهیز کنیم که طبق آن وسایل استاندارد را از غیر استاندارد بر اساس چند مشخصه فنی شناسایی و مشکل وسایل تقلبی در بازار حل شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی همچنین درباره خرید کتاب های کمک درسی غیر استاندارد به خانواده ها هشدار داد و گفت: برخی کتاب های کمک درسی موجود در بازار را شناساسی کرده‌ایم که کپی برداری و جعل شده از کتاب های درسی هستند و با 10 برابر قیمت کتاب های درسی فروخته می‌شوند.
محمدیان افزود: پرونده ناشران متخلف این کتاب های کمک درسی در معاونت حقوقی آموزش و پرورش در حال پیگیری است.


تالیف 18 عنوان کتاب درسی جدید

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی از تالیف 18 عنوان کتاب جدید درسی خبر داد و گفت:‌ این کتاب ها مربوط به پایه های پنجم و نهم هستند و برای سال تحصیلی آینده آماده شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام محمدیان افزود: 100 میلیون جلد کتاب درسی سال تحصیلی آینده چاپ شده است و 35 میلیون جلد باقیمانده نیز تیر سال آینده آماده می‌شود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی گفت: در کتاب های جدید درسی موضوعات محیط زیست، جمعیت، هویت اسلامی-ایرانی به تناسب موضوع و سن دانش آموزان آورده شده است و در کتاب های درسی پایه‌های هشتم و نهم موضوع خانواده را طرح کرده ایم.

محمدیان ادامه داد: می خواهیم سال های آینده کتاب درسی مستقلی با عنوان خانواده تالیف و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 27 اسفند, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.