بحث استحکام خانواده و ازدواج صحیح در کتاب‌های درسی گنجانده می‌شود

حجت‌الاسلام دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: ما در حوزه کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی و فرهنگی دچار مشکلاتی هستیم. برخی توزیع‌کنندگان این آثار به آنها به عنوان کالای آموزشی نگاه می‌کنند و به همین دلیل نه تنها با محتوای آموزشی متناسب نیستند، بلکه استاندارهای آموزشی لازم را نیز ندارند.

ضرورت امکان دسترسی آسان دانش‌آموزان به کتاب‌های آموزشی
وی ادامه داد: ما در سال‌های اخیر آیین‌نامه ساماندهی مراکز و منابع آموزشی را که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده اجرا و احساس کردیم که ضمن این‌که باید از این کتاب‌ها در جشنواره سامان‌بخشی حمایت صورت گیرد، باید امکان دسترسی آسان دانش‌آموزان را نیز فراهم کنیم.

محمدیان گفت: در حال حاضر کتاب‌های مناسب هر پایه را پشت کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان معرفی می‌کنیم، اما در برخی مراکز استان‌ها امکان دسترسی دانش‌آموزان و معلمان به کتاب‌ها فراهم نیست. به همین دلیل به دانش‌‌آموزان اعلام کردیم با مراجعه به سامانه انتشارات مدرسه می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش درباره افتتاح نخستین فروشگاه تخصصی تولیدات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در این فروشگاه کتاب‌های ناشران آموزشی و همچنین آنچه در طرح سامان‌بخشی به عنوان کتاب‌های مناسب تشخیص داده شده، عرضه می‌شود. این فروشگاه به دلیل عرضه کتاب از تولید به مصرف، بازنگری را کم می‌کند و در عین حال از ناشرانی که به آموزش و پرورش کمک می‌کنند نیز حمایت می‌کند.

حمایت از دانش‌آموزان، گامی برای افزایش میزان باسوادی در کشور
وی در ادامه درباره سطح آموزش دانش‌آموزان در ایران گفت: در حال حاضر 98 درصد دختران و پسران لازم‌التعلیم محروم تحت پوشش آموزش و پرورش هستند. یقینا ایجاد پوشش کامل و حمایت از دانش‌آموزان، گامی برای افزایش میزان باسوادی در کشور خواهد بود و عدالت آموزشی را تأمین خواهد کرد.

محمدیان افزود: در حال حاضر یکی از بحث‌های ما در شوراهای برنامه‌ریزی درسی، توجه به نیازهای اجتماعی است. آنچه در حال حاضر به عنوان مشکل از جمله بهداشت، سلامت اجتماعی، انرژی و اشتغال در جامعه می‌بینیم، به تناسب و به اقتضای شرایط در کتاب‌های درسی به آن می‌پردازیم تا تبدیل به بحران نشود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در شرایط سنی دانش‌آمورزان ازدواج‌های کمی صورت می‌گیرد، اما می‌دانیم که اگر ازدواج‌ها با بصیرت و مطالعه قبلی صورت نگیرد، تبدیل به آسیب خواهد شد. برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی کانون خانواده هم در کتاب‌های درسی و هم در برخی متون آموزشی، بحث استحکام خانواده و ازدواج صحیح را مطرح می‌کنیم.

تاریخ خبر: 
شنبه, 23 اسفند, 1393

نظرات

نارون به باد گفت
ای دم تو گرم
آمدی که بر تنم کنی
آن حریر نرم
با تو هر نفس بهار
می دمد به پیکرم
آمدی خوش آمدی بیا
با تو می شود بهار باورم(پیشاپیش سال نو را به شما استاد فرهیخته تبریک عرض می کنم. )

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.