باشگاه معلمان نویسنده سال آینده تأسیس می‌شود/حمایت از آثار علمی و فرهنگی معلمان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، در مراسم افتتاح فروشگاه تخصصی تولیدات آموزش و پرورش که امروز در تهران برگزار شد، اظهار داشت: این سازمان هر ساله جشنواره کتاب‌های کمک‌آموزشی را برگزار می‌کند و از کتاب‌های مفیدی که برای دانش‌آموزان تولید می‌شود، تجلیل و حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در این زمینه، عدم دسترسی دانش‌آموزان به کتاب‌های مفید است که البته این کتاب‌ها را در پشت جلد کتاب درسی معرفی می‌کنیم، اما خیلی از افراد نمی‌توانند به این کتاب‌ها دسترسی پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان اضافه کرد: فروشگاه تخصصی تولیدات وزارت آموزش و پرورش مرکز پشتیبان برای توزیع کتاب‌های مناسب برای دانش‌آموزان است که البته علاوه بر کتاب‌های آموزشی، فیلم‌های چندرسانه‌ای و محتوای الکترونیکی را نیز عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه حضور فیزیکی افراد در این مرکز ضروری نیست، افزود: علاقمندان و جامعه تعلیم و تربیت می‌توانند از طریق اینترنت و با ورود به سایت این فروشگاه به خرید کتاب‌های مناسب اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه از آثار علمی و فرهنگی معلمان حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: معلمان نویسنده و فرهنگیانی که هنوز آثار آنها چاپ نشده است، تحت پوشش انتشارات مدرسه قرار خواهند گرفت و امیدواریم در سال‌های بعد 70 تا 80 هزار نویسنده معلم را به جامعه معرفی کنیم.

وی از ایجاد باشگاه نویسندگان معلم در سال آینده خبر داد و افزود: توزیع کتب از طریق فروشگاه تولیدات تخصصی آموزش و پرورش در تهران رایگان است و در شهرستان‌ها نیز هزینه پستی دارد.

وی از تخفیف برای عرضه این کتاب‌ها خبر داد و افزود: کتاب‌هایی که برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی و مدارس ارائه می‌شود، حدود 40 درصد تخفیف دارد.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 20 اسفند, 1393

نظرات

با سلام و احترام ، استاد محمدیان ضمن تشکر از زحمات شما و تمام دلسوزان نظام تعلیم و تربیت درخواست می کنم به مرجعیت فکری و فرهنگی معلمان بیاندیشید و راه دستیابی به آن توجه ویژه به منزلت اجتماعی و رفاه و معیشت آنان است.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.